מותג דברי המאפה הוותיק לחמי, שהתחסל עם סגירת המפעל לפני חצי שנה על ידי בעליו - חברת ויסצוקי בבעלות שלום זיידלר, שב לחיים. לממון ול-ynet נודע כי מאפיות אריאל מחיפה, בבעלות שי סלמן, רכשו את המותג והציוד וכי בכוונתה, עם השלמת העסקה, להשתמש במותג.
מאפיות אריאל היא יצרנית סופגניות, עוגיות, לחמניות ועוד, ומפעילה באמצעות חברת "אביגל מאפים" שבבעלות המשפחה רשת של 15 חנויות מפעל ברחבי הארץ שמוכרים את תוצרת המפעל. בעבר נקלעה החברה לקשיים ופעלה תחת כונס, שתקופת כהונתו הסתיימה. כעת החברה רוצה למתג עצמה והמותג לחמי, שנחשב מותג מוכר ואיכותי, ישמש אותה לצורך כך ויתכן אף שישמש למיתוג מחדש של סניפיה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
עוגת שוקולד שמרים של לחמי
עוגת שוקולד שמרים של לחמי
עוגת שוקולד שמרים של לחמי
(צביקה טישלר)
העסקה נסגרה לאחרונה וכשליש מהתמורה כבר עבר לידי ויסוצקי. כזכור, חברת ויסוצקי רכשה את לחמי לפני תשע שנים, בעלות של 40 מיליון שקל, מידי בעליה המקורים - סטף ורטהיימר, מייסד ישקר, ומשפחת זהר, שיסדו את המאפיה בנהריה בשנת 1986.
המאפיה הקטנה שייצרה ידנית את המאפים הייתה ידוע באיכותה, אך לא היתה בליבת העסקים של משפחת ורטהיימר. ויסוצקי ראו בתחום המאפים תחום משלים לפעילות התה שלהם ואמצעי להתרחב בתחום המזון מתוך אמונה בחוזקו של המותג ויסוצקי וכושר ההפצה שלו.
לאחר הרכישה, הייצור עבר למפעל חדש באזור קידמת הגליל לצד מפעלי ויסוצקי, אך תהליך התיעוש של המאפים פגע באיכות המוצר ובנוסף החברה התקשתה לעמוד בתחרות הקשה מול מאפים מיובאים ואחרים, ולחמי הסבה הפסדים לויסוצקי.
לפני חצי שנה, לאחר שלא נמצא קונה, הודיע זיידלר על סגירתו של המפעל בעקבות ההפסדים ובכך חוסל למעשה המותג. עם הסגירה נמסר מויסוצקי: "לאחר השקעות של עשרות מיליוני שקלים בלחמי, בחדשנות ובפעילות השיווקית, החלטנו בלב כבד לסגור את המפעל בשל חוסר כדאיות כלכלית".