סטארבקס תחל למכור מארזים של פולי קפה ברשתות המזון והפארם בישראל: אסם הודיעה שהיא מרחיבה את פעילות המותג האמריקני בישראל, אחרי שבמאי 2020 החלה למכור ברשתות השיווק מארז קפסולות תחת שם המותג, שנכשל בארץ כרשת קפה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
סדרת המוצרים של סטארבקס תכלול שלוש תערובות פולי קפה, מ-100% פולי ערביקה ובמשקל 450 גרם ליחידה. המוצרים הינם על בסיס התערובות הנמכרות כיום בקפסולות סטארבקס ובשלוש רמות קליה: בהירה, בינונית וכהה: בלונד אספרסו (Blonde espresso) - תערובת פולים בקלייה בהירה; פייק פלייס (Pike place) - תערובת פולים בקלייה בינונית ואספרסו רוסט (Espresso roast) - תערובת פולים בקלייה כהה.

1 צפייה בגלריה
סטארבקס פולים
סטארבקס פולים
סטארבקס פולים
(יח"צ)
לפי אסם, המותג סטארבקס הוא הצלחה בקפסולות: המותג הגיע ל-20% ממכירות הקפסולות ברשתות השיווק (לא כולל קפסולות נספרסו וקפסולות של רשתות קפה שנמכרות מחוץ לסופר). מארז של עשר קפסולות תואמות נספרסו, נמכר כיום ברשתות השיווק ב- 22.90-17.90 שקל, מחיר גבוה יחסית, או במבצע: 12.50 שקל. לפי אסם "צרכנים מוכני לשלם פרמיה על המותג". משמע מדובר בקפסולות לא זולות וגם מארזי פולי הקפה של המותג יימכרו במחיר גבוה בהשוואה למותגים אחרים בסופר.
פולי קפה לטחינה ביתית משוייכים לסגמנט הפרימיום של מכונות הקפה הביתיות, שנמצא בצמיחה מואצת. כיום, 99% מפולי הקפה נמכרים בישראל בחנויות מתמחות, בבתי קפה ואתרי אינטרנט שונים. יש מעט מותגים שנמכרים ברשתות השיווק, כך למשל, פולי קפה עלית נמכרים באריזת 250 גרם, ב- 22.90-17 שקל. מותגים אחרים נמכרים ברשתות ב- 170-100 שקל לק"ג. בין היתר של המותגים לוואצה ומליטה.
מחוץ לרשתות השיווק מוכרים 4 ק"ג פולי קפה ב-340 שקל בדרך כלל ויש מגוון אתרים שמוכרים פולי קפה של מותגים שונים מתערובות שונות, למשל 1 ק"ג סן גוסטו נמכר ב-74 שקל ו-1 ק"ג מאורו דה לוקס נמכר ב-97 שקל. ניתן גם לקנות פולים מקלייה טרייה באתרי אינטרנט שונים וכן לרכוש פולים ברשתות בתי הקפה. קנייה חודשית של צרכן שמחזיק מכונה טוחנת פולי קפה בבית מסתכמת בממוצע ב- 180-110 שקל.
3% ממשקי הבית בישראל כבר צורכים קפה בפולי קפה. לפי הערכות, משקי הבית בישראל מחזיקים בכ-50 אלף מכונות קפה שעושות שימוש בפולי קפה. היקף המכירות של פולי קפה מוערך ביותר מ-60 מיליון שקל בשנה, לפי נתוני 2020. פוטנציאל הצמיחה מוערך ב-120 מיליון שקל בשנה.
בשל סגירת בתי הקפה בעקבות מגפת הקורונה, הצריכה הביתית עלתה: כלל שוק הקפה צמח בכ-11% ב-2020. מכירות של קפסולות ברשתות השיווק עלו ב-2020 ב-54.3% ונאמדות ב-149 מיליון שקל. מכירות קפה נמס מיובש בהקפאה עלו ב-8.4% ונאמדו ב-299 מיליון שקל, על חשבון מכירות קפה נמס אבקתי ומגורען שנשחקו ב-0.4%. מ-2018 מכירות הקפסולות זינקו ב-125.5% ומכירות פולי הקפה ב-155.9%.