כשיש פיצוץ בצנרת, לרוב אין זמן לחשוב ופועלים מתוך לחץ. אז סגרו את השיבר, תערכו כמה בירורים ואל תמהרו לאשר לאינסטלטור לשבור לכם חצי-בית. כיום יש אמצעי איתור נזילות מתקדמים, בעזרת מצלמה, וגם אם יש צורך בפירוק אריחים ובשבירת קירות, הפתרון הוא נקודתי, וכזה שלא גורר אתכם לשיפוץ מיותר. רגע לפני שאתם מזמינים אינסטלטור או מאתר נזילות, הנה כל הבירורים שכדאי לעשות.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

איתור נזילה עם מצלמה תרמית: במקום לשבור ריצוף

אמנם עלות איתור נזילה עם מצלמה תרמית, מייקר משמעותית את העבודה, אך פעמים רבות, בחישוב כולל הוא הרבה יותר משתלם, שכן הוא מונע את הצורך בשבירת ריצוף.
זה קריטי כשמדובר באריחים מאבן טבעית, באריחים שרכשתם מזמן ולא נותרה לכם רזרבה לחיפוי מחדש או במצב שבו יש צורך בשבירת שטח גדול של ריצוף וחיפויים. במצב כזה, אתם מסתכנים בגרימת נזק לצנרת, מה שיגרור אתכם להחלפת צנרת לא מתוכננת בחדר הרחצה או באזורים אחרים בבית, שבהם מקור התקלה.
לעתים, זהו דבר שממילא תצטרכו לעשות גם לאחר שבירת ריצוף, אם לא יימצא מקור הנזילה. לכן, ובהתחשב בעובדה שכיום יש את הטכנולוגיה המתקדמת לכך, זהו פתרון שהרבה יותר משתלם לכם מכל הבחינות.
מה חשוב לוודא לפני: רוב בעלי המקצוע יגבו מכם כסף רק אם הצליחו לאתר את מקור הנזילה. חלקם, יסתפקו רק בגביית דמי ביקור, וחלקם לא יגבו מכם שום סכום של כסף, אם לא הצליחו לאתר את מקור התקלה. בכל מקרה, חשוב לוודא זאת מראש כבר בשלב השיחה הטלפונית, כדי שלא יהיו הפתעות.
כמה זה עולה: "המחיר הוא 1,000 עד 1,200 שקל, כשהמחיר מתייחס לאיתור של מקור נזילה בודד ולא כולל את עלות תיקון הנזילה", מציינים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "המחיר כולל דו"ח שבעל המקצוע אמור לספק לכם, ובו הוא מפרט את הליקויים, מצרף את התמונות ואת חוות-הדעת שלו לגבי התיקון. לפני הגעתו, בקשו לדעת בכתב באיזה ציוד הוא משתמש ומהם שלבי הבדיקה שלו".
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

תיקון פיצוץ בצנרת גלויה

ישנו הבדל בין תיקון פיצוץ בצנרת גלויה לבין פיצוץ בצנרת סמויה. מטבע הדברים, צנרת שאינה ממוקמת בתוך הקיר או מתחת לריצוף, קלה יותר לאיתור ולתיקון.
לרוב, מספיק להתקין מחבר לצנרת מפלסטיק (או רוכב, אם יש לכם צנרת ישנה מברזל). בכל מקרה, אם נתקלתם במצב של הצפת מים, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא למהר לסגור את השיבר (ברז המים הראשי), להוריד את מפסק החשמל, כדי למנוע מצב של מגע בין מים לחשמל ולהזמין אינסטלטור.
למרות שמדובר במצב שלרוב תהיו בו בתנאי לחץ, מהרו ככל הניתן להרים שטיחים מהרצפה, או כל דבר אחר שיכול להינזק בשל מגע עם מים.
כמה זה עולה: "המחיר הוא 500-600 שקל, והוא אינו כולל את עלות החלפת הצנרת", מציינים במוקד השירות.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

תיקון פיצוץ בצנרת לא גלויה

כאמור, במקרה של פיצוץ צנרת שאינכם יודעים מהו מקורו המדויק, הרי שיש צורך בשבירת קירות או אריחים בסמוך למקור הפיצוץ. לצורך איתור מקור הנזילה, ניתן כאמור להשתמש במצלמה תרמית, אך היא לא מאפשרת את ביצוע התיקון, אלא רק האיתור.
לאחר שגיליתם מהו המיקום המדויק של פיצוץ הצנרת, יהיה צורך לשבור את הקיר או האריח המסתירים את אותו הצנרת, ולבצע תיקון מקומי.
אם הצנרת ישנה במיוחד, קחו בחשבון שהסרת מקטע צנרת פגום יכול לשנות את לחצי המים, ולגרום לתקלה לעבור למקום אחר בצנרת.
לעתים, ניתן להסתפק רק בהחלפת מחבר או רוכב. גם במקרה זה חשוב להקפיד לסגור מיידית את ברז המים הראשי ולהוריד את מפסק חשמל המים הראשי, כדי למנוע מגע של מים עם צנרת חשמל. ייתכן שבמקרה של צנרת ישנה במיוחד, תצטרכו להחליף אותה בצנרת חדשה, ולבצע שיפוץ לא מתוכנן.
כמה זה עולה: מוקד השירות: "המחיר הוא 1,500-2,000 שקל, והוא כולל גם את סגירת הקיר".
עוד כתבות בנושא:
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

החלפת צנרת בתוך הקיר

כפי שציינו לעיל, לעתים אין ברירה אלא להחליף את מקטע הצנרת או את כל הצנרת שבאותו האזור. זה קורה, לרוב כשמדובר בצנרת ישנה במיוחד. כיום, כבר לא מתקינים צנרת ברזל, אלא נהוג להתקין צנרת פלסטיק (אחת משני סוגים: צנרת SP או צנרת PEX).
שימו לב, שמומלץ מאוד להתקין צנרת בעלת תו תקן ישראלי, ולא להקל בכך ראש, בשל תקלות עתידיות שיכולות להיגרם ולגרור אתכם לעלויות גבוהות ואף לגרום למיני-שיפוץ. כמו כן, אם אתם מחליפים צנרת מים בחדר הרחצה, נצלו את ההזדמנות להחליף גם את צנרת הביוב, כדי להקטין סיבוכים ותקלות בהמשך. כמו כן, התקינו חנוכיית מים, כדי שבעתיד תוכלו לנתק אזור מסוים, אם תתגלה נזילה נוספת.
כמה זה עולה: "במקרה שבו מקור הנזילה הוא בצנרת שבתוך הקיר, הרי שמחיר התיקון הוא 1,000-1,500 שקל", מציינים במוקד השירות. "סכום זה כולל את סגירת הקיר, אך לא כולל עלויות נלוות של האריחים החדשים ואת עלות חיפוי הקיר מחדש".
צריכים אינסטלטור? לחצו כאן
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"