בנק לאומי, אחד משני הבנקים הגדולים בישראל, נערך להתפשטות נגיף הקורונה - ומוציא הנחיות חריפות לעובדים. לכלכליסט נודע כי הבנק הנחה הבוקר (א') כי כל עובד שחוזר מחו"ל מכל יעד שעובד בחלל פתוח (open space) חייב להיעדר שבועיים מהעבודה. מדובר בהנחיה מרחיקת לכת, שאמורה למנוע מצב במסגרתו עובדים רבים שיבואו במגע עם נשאים או חולים יוכנסו לבידוד באותו הזמן - ולא יהיה מי שיגיע לעבודה.
עוד נקבע כי אסור לקיים פגישות עם יותר מחמישה אנשים, ובוטלו התכנסויות עובדים ולקוחות. נסיעות מטעם הבנק צומצמו, וניתנה הנחיה להגביר את הניקיון ולפזר חומרי חיטוי. הבנק יממן את ההיעדרות, ככל שלא מדובר בעובדים שממילא הונחו להישאר בבית בשל הוראות משרד הבריאות. אם מדובר בבידוד כתוצאה מהנחיות המשרד, העלות תמומן בימי מחלה.
1 צפייה בגלריה
בנק לאומי בנק דיסקונט
בנק לאומי בנק דיסקונט
בנק לאומי, בנק דיסקונט
זמן קצר לאחר ההודעה של בנק לאומי, פרסם היום בנק דיסקונט, בניהולו של אורי לוין, נוהל חירום לעובדי הבנק על רקע התפשטות הנגיף. על פי ההנחיות, היחידות הקריטיות של הבנק לפעילות שוטפת, המתבססות על עובדים עם מיומנות ספציפית, יפוצלו ברמה הפיזית לשני אתרים. הפיצול יתרחש באופן שבו חלק מהעובדים ישארו במיקום המקורי וחלק יועברו למיקום נפרד ללא ממשק פיזי, כך שאם חלילה תתרחש הידבקות במיקום אחד, העובדים במיקום הנפרד יוכלו להמשיך לעבוד.
בדיסקונט כבר החלו בתרגולת של הפיצול. עוד הוחלט כי בחלק מהמקרים ביחידות הקריטיות ביותר, בדגש על מסלקות הבנק והטיפול במזומנים, יפצלו את העובדים - כך שמחציתם לא יגיעו לעבודה למשך שבוע ויתחלפו ברוטציה. המטרה היא להיערך למצב שבו תתבצע הדבקה, וכלל העובדים הקריטיים לא יוכלו לעבוד; או שעובדים שיהיו במגע עם מי שנדבק יאלצו להיכנס לבידוד, ולא יוכלו לבצע את העבודות הקריטיות הנדרשות מהם.
צפו: מנכ"ל משרד הבריאות מעדכן על נגיף הקורונה
(צילום: משרד הבריאות )

עוד החליטו בבנק לבטל כנסים עד הודעה חדשה, כאשר כנס המשכנתאות השנתי של הבנק, שהיה אמור להתקיים היום, בוטל. ביום שלישי בוטל כנס שתוכנן לעובדי הסניפים.