חברות הביטוח מעכבות ביטוחים לחולי קורונה: חברות הביטוח הגדולות מסרבות לבטח חולי קורונה ומבקשות מהם להמתין מינימום שלושה חודשים לפני שיוכלו לרכוש ביטוח רפואי או ביטוח חיים: ל-ynet נודע כי לקוח מנורה שביקש לבטח עצמו בביטוח בריאות, נדחה משום שהוא "מאומת לנגיף קורונה". מדובר בלקוח הראשון של החברה שביקש לרכוש פוליסת ביטוח, בעודו חולה.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
למנורה יש כבר מדיניות קורונה. עד לאחרונה המדיניות בחברה הייתה לבקש מהלקוח להמתין חצי שנה מיום ההחלמה מקורונה, עד שיוכל לבטח עצמו. כעת ההמתנה התכווצה לשלושה חודשים. מדובר בלקוחות חדשים בלבד, כרגע אין שינוי לגבי פוליסות קיימות.
2 צפייה בגלריה
חתימה על ביטוח בריאות
חתימה על ביטוח בריאות
ביטוח בריאות
(צילום: Shutterstock)
יש חברות נוספות כמו חברת כלל וביטוח ישיר שמבקשות מחולי קורונה להמתין שלושה חודשים לרכישת ביטוח חיים או בריאות. בחברה נוספת מסרו ל-ynet שאם לקוח מצהיר שהיה בבידוד, מבקשים ממנו לרכוש את הפוליסה חודש אחרי הבידוד. אם היה מאושפז בגלל קורונה והחלים באופן מלא, הוא יתבקש להמתין שלושה חודשים. אם היה מאושפז ומונשם - הוא יתבקש לחכות שנתיים עד שיוכל לרכוש ביטוח.

2 צפייה בגלריה
(צילום מסך מפייסבוק)
הנהלים האלה נוסחו בעקבות בקשות של מבטחי משנה (חברות זרות שמשתתפות עם חברות הביטוח הישראלי בסיכון הביטוחי ולוקחות את רובו על עצמן). כיוון שמדובר במצב עולמי - הנהלים הללו ניתנו ברמה גלובלית, כשבארץ, החברות צריכות להיזהר מאפליה פסולה בין מבוטחים.

המדיניות של החברות

בחברות הביטוח הראל ו-AIG לעומת זאת, טוענים שאין מדיניות קורונה. בהראל מבטחים מבוטחים שמצבם הרפואי ידוע ויציב. לרוב, מצבו של חולה קורונה לא ידוע ולא יציב לכן ייתכן שיסורב. אם ימלא את השאלון וממנו יעלה שמצבו כן ידוע ויציב - יבוטח. אם יסורב הוא יכול לנסות שוב במועד מאוחר יותר כשמצבו יתייצב. בחברה טוענים כי אין שינוי כרגע בהתנהלות כרגע.
בכל החברות אין כרגע שאלה ספציפית בטופס הצהרת הבריאות לגבי קורונה, אבל מענה על השאלות הגנריות שקיימות בטופס, יגרור סירוב לבטח אם המבוטח יצהיר שהוא חולה קורונה. מדובר בשאלות כמו: האם היית מאושפז בחמש השנים האחרונות או האם יש מצב רפואי שאתה נמצא בבירור לגביו.
במקביל, רשות שוק ההון הפיצה ביום חמישי האחרון טיוטת חוזר במסגרתה היא מתכוונת לאפשר לחברות להוסיף שאלות ספציפיות בטפסי החיתום לגבי חולי קורונה. בין היתר מדובר בשאלות כמו: האם אושפזת בגלל קורונה, האם אתה חולה בקורונה, או האם יש אינדיקציה רפואית לכך שאתה חולה בקורונה. מדובר כרגע בטיוטה בלבד.
חלק מהחברות כמו הכשרה ביטוח לא מתייחסות לקורונה באופן מיוחד. שמעון מירון מנכ״ל הכשרה חברה לביטוח מסר בתגובה: "אנו מחכים להנחיות של הפיקוח אנו אמורים לקבל הנחיות כיצד לפעול בהצהרת בריאות".
בחברת ביטוח גדולה אמרו ל-ynet: "אף חברה לא הוסיפה שאלות קורונה ספציפיות להליך החיתום וכרגע אנחנו מתייחסים לזה כמו אל שפעת, אבל כולן יוסיפו שאלות כשיתאפשר להן על-ידי הרגולטור במשרד האוצר. בסופו של דבר מדובר בסיכון והחברות רוצות לצמצם אותו במידת האפשר".
ממנורה מבטחים נמסר כי "החברה מאפשרת למי שחלה בקורונה להצטרף לביטוח בריאות וחיים וזאת לאחר 3 חודשים מיום החלמתו".
מהפניקס נמסר כי "בשלב זה כל מקרה נבחן לגופו".
מביטוח ישיר נמסר כי "נכון להיום אנו לא שואלים לקוחות אודות הקורונה. יחד עם זאת, משרד האוצר פרסם בחמישי האחרון הנחיות חדשות לגבי תשאול בעניין הקורונה, ואנו לומדים אותן ביחד עם מבטחי המשנה שלנו. במידה והלקוח הודיע על היותו חולה קורונה, אנו דוחים את הביטוח לתקופה קצובה של שלושה חודשים, לאחריהם ניתן יהיה לקדם שוב את הביטוח ללא החרגות או ייקור בפרמיה."
מ-AIG נמסר בתגובה כי "במסגרת הליך החיתום הרפואי כל מקרה נבחן לגופו. לפיכך, נכון לעכשיו, הידבקות בקורונה אינה מוגדרת בחברה כעילה אוטומטית לפסילה מהצטרפות לביטוח משום סוג ואינה מייקרת בהכרח את עלות הפוליסה".
מכלל ביטוח ופיננסים נמסר כי "אין בחברתנו החלטה גורפת שלא לבטח מי שחלה בקורונה. נכון להיום, שאלון הקבלה לביטוח הינו כפי שהיה נהוג בעבר ואינו מכיל שאלות בנושא קורונה, אלא שאלות כלליות לעניין הליך בירור רפואי שמתנהל או אשפוז שחל בחמש השנים האחרונות".
מהראל לא נמסרה תגובה עד מועד פרסום הכתבה.