הביטקוין שוב שבר שיאים חדשים והגיע אתמול (רביעי) לרף של 64.8 אלף דולר. מומחים סבורים כי יחצה את רף ה-70 אלף דולר עד סוף החודש. אלא שהפעם, הזינוק במטבע הפופולרי משך איתו למעלה גם מספר מטבעות וירטואלים נוספים, ביניהם הדוגקוין, אשר התחיל בתור בדיחה וקפץ אמש במעל ל-70%, והאת'ריום, המטבע הווירטואלי המוביל אחרי הביטקוין, שהגיע גם הוא לשווי שיא של כמעט 2,400 דולר. כך לפי אתר המטבעות הווירטואלים coindesk.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ברקע לעליות: המסחר במניית קוינבייס (Coinbase), בורסת הקריפטו הגדולה בעולם שהחל אתמול בניו יורק. המניה זינקה ב31.3% למחיר של 328.3 דולר, שמשקף שווי חברה של 85.8 מיליארד דולר. המחיר ההתחלתי עמד על 250 דולר למנייה, לפי שווי של מעל ל-65 מיליארד דולר. במהלך המסחר התקרבה המניה למחיר של 430 דולר, שמשקף לחברה שווי של מעל ל-100 מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
ביטקוין
ביטקוין
ביטקוין
(צילום: Shutterstock)
כזכור, לפני כחודש שבר הביטקוין את שיא ה-60 אלף דולר, אולם אז שוב נפל, בין היתר לאחר ששרת האוצר האמריקנית הזהירה משקיעים וקראה לו "לא יעיל בצורה קיצונית".
גם כעת מדובר בעוד שלב בעלייה דרסטית בשווי המטבע שנמשכת מתחילת השנה. בין הגורמים שהובילו לזינוק בחודשים האחרונים היו ההודעה של חברת טסלה, בראשות חובב המטבעות הווירטואלים ואחד מהאנשים העשירים בעולם - אילון מאסק, כי השקיעה 1.5 מיליארד דולר בביטקוין ותאפשר תשלום בו לרכבים ולמוצרים נוספים שהיא מייצרת. לטסלה הצטרפו גם חברת מאסטרקארד ובנק אוף ניו יורק מלון (BNY Mellon), והודיעו כי יאפשרו ללקוחות להשתמש במטבעות קריפטוגרפיים בשירותים שהם מציעים.
גם הפעם מאסק לא נשאר חייב וצייץ בטוויטר בצל העלייה את המשפט "נגיע לירח בקרוב מאוד..." ("… going to moon very soon"), בהתייחס לאמירה הפופלרית בקרב חובבי המטבעות הווירטואלים - "לירח!" ("to the moon!"). מומחים בתחום טוענים כי לציוצים מסוג זה, בעיקר מצד מפורסמים כמו מאסק, קיימת השפעה ממשית בשוק על הזינוק בשווי המטבע, אשר נחשב למאוד תנודתי ושעיקר השיח סביבו נעשה ברשתות החברתיות.
פורסם לראשונה: 12:58, 14.04.21