מדינת ישראל תשיב לחיילי מילואים 248,655 שקל על גביית יתר של אגרת רישיון הרכב, כך קבע לאחרונה בית המשפט המחוזי בלוד. זאת במסגרת אישור הסכם פשרה בבקשה לאישור תובענה ייצוגית. לפי התובענה, מילואימניקים רבים לא קיבלו את ההנחה באגרת רישיון הרכב המגיעה להם, בהתאם לתקנות התעבורה.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
את הבקשה לתביעה נגד משרד התחבורה, הגיש ב-2017 חייל מילואים ששם לב שלא קיבל את ההנחה לה הוא זכאי בעת חידוש רישיון הרכב. הוא יוצג על ידי עו"ד אלון שגיא ועו"ד משה און. התובע הוא עמרי גרופר וגובה התביעה הוערך בכ-4.5 מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
חיילי מילואים
חיילי מילואים
חיילי מילואים
(צילום: רויטרס)
על פי הסדר הפשרה, המדינה תשיב לחברי הקבוצה את מלוא גביית היתר לכל חייל מילואים בשירות מילואים פעיל, שהתקיימו בו התנאים המפורטים בתקנה לקבלת הטבה/הנחה באגרת רישיון רכב בין מאי 2015 לאפריל 2017, וזכאותו לא מומשה.
כן יתוקן המצב לגבי העתיד וייעשה ניסיון ממשי להעניק את ההטבה שלא מומשה בצורת השבה ישירה לחברי הקבוצה. בנוסף, לפנים משורת הדין, המדינה תשיב את ההטבה שלא מומשה לחיילי המילואים הזכאים שיפנו אליה, לתקופה של עד שבע שנים שקדמו להגשת הבקשה.
לשם כך, משרד התחבורה יפרסם לינק בעניין הזכאות להנחה בחידוש אגרת רישיון הרכב באתר "מילואים" של משרד הביטחון. ההטבה אמנם ניתנת באופן אוטומטי, אך ישנם מקרים בהם, בשל שינוי בנתוני הרכב של חייל המילואים, היא לא ממומשת למרות הזכאות.
המדינה אף התחייבה לערוך אחת לחודש בחינה של כל המקרים בהם לא מומשה הזכאות להטבה באגרת רישיון הרכב ותשלח מכתב לזכאים החדשים שזוהו באותו החודש. היא אף תשלח מכתב לחיילי המילואים שלא קיבלו את ההטבה המגיעה להם "בתקופה שממועד הגשת הבקשה לאישור ועד למועד שבו תחיל משלוח באופן שוטף של מכתבי הודעת הזכאות".