קיצוצים בחברות התעופה בעולם: חברת התעופה אייר-פראנס-KLM מתכננת לקצץ יותר מ-7,500 משרות מהזרוע הצרפתית שלה בעקבות משבר הקורונה - כך מדווח BBC. חברת התעופה השנייה בגודלה באירופה תפטר 6,560 עובדים של אייר פראנס, ו-1,020 נוספים מהשלוחה האזורית שלה Hop!. מדובר ב-17% מכוח האדם בשתי החברות, שמונה כ-43 אלף עובדים.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מהחברה נמסר ש"נראה שההתאוששות תהיה מאוד איטית" עקב חוסר הוודאות סביב מגפת הקורונה. הקיצוצים בכוח העבודה יתבצעו במהלך שלוש השנים הקרובות. החברה ציינה גם את הסרת מגבלות התנועה והביקוש המשתנה מצד צרכנים כגורמים פוטנציאליים לאי ודאות בעתיד.
בשיא המגפה הכנסות החברה ירדו ב-95%, ואייר פראנס הפסידה 15 מיליון אירו ביום. החברה לא מצפה שהפעילות תשוב לרמתה טרום המגפה לפני 2024. חברת הדגל של הקבוצה צפויה לחתוך יותר מששת אלפים משרות עד סוף 2022, וזאת מתוך 41 אלף עובדים שיש לה כיום. מחצית מהעובדים יעזבו מסיבות "טבעיות" - כמו הגעה לגיל פרישה ועובדים שעוזבים מרצונם.
חברת הבת של אייר פראנס, Hop!, צפויה לפטר כאמור 1,020 עובדים בשלוש השנים הקרובות מתוך ה-2,000 שעובדים בה כיום. מהחברה נמסר כי "אייר פראנס והופ! עובדות יחד עם איגודי העובדים כדי ליישם תוכניות שנותנות עדיפות לעזיבה מרצון, פרישה מוקדמת וניידות מקצועית וגיאוגרפית". אייר פראנס מסרה גם כי "תוכנית בנייה מחדש" נרחבת יותר תוצג לציבור בסוף יולי.
חברי איגודים מקצועיים ועובדי החברה פתחו בהפגנות במספר מוקדים ברחבי צרפת עם היוודע הדברים אתמול, בין היתר מחוץ למשרדי החברה שליד שדה התעופה שארל דה גול. ממשלת צרפת הבטיחה מיליארדי אירו כסיוע לאייר פראנס-KLM ולתעשיית התעופה בכלל, לאחר שהביקוש התרסק כתוצאה מהגבלות התנועה שהוטלו בעקבות מגפת הקורונה. עם זאת, ההלוואות שהובטחו לאייר פראנס הותנו בכך שהחברה תפסיק להפעיל חלק מטיסותיה הפנימיות במטרה לעמוד בהגבלות פליטות הפחמן שנקבעו לה.
אייר פראנס היא לא החברה היחידה בענף שמקצצת משרות בשל משבר הקורונה. באחרונה דווח כי גם דלתא איירליינס, לופטהנזה ואיירבוס מפטרות חלק נרחב ממצבת העובדים שלהם. לופטהנזה הודיעה שתפטר 22 אלף עובדים, ואיירבוס מסרה השבוע כי תיפרד מ-15 אלף עובדים, 11% מכלל כוח העבודה שלה. גם באיירבוס מעריכים כי החברה לא צפויה להתאושש ולחזור להיקף הפעילות שלפני המשבר עד 2023 או אפילו 2025.