צפו: שר האוצר, ישראל כץ, בהצהרה לקראת הסגר בחגים
(צילום: לע"מ)

לפי נתוני שירות התעסוקה שפורסמו היום (שני), מאז יום חמישי נרשמו 41,924 עובדים שהוצאו לחל"ת. מנגד, התקבלו בשירות התעסוקה דיווחים על 4,650 עובדים שהוחזרו מחופשות מיום חמישי, ונראה כי מדובר על דיווחים של חזרה לעבודה לפני שהוכרז על הסגר השני. יש לציין כי על פי אומדנים ראשונים בענפים שהושבתו, הוצאו לחופשות ללא תשלום ערב החג והיום יותר מ-100 אלף עובדים ומספר היוצאים לחל"ת צפוי לגדול עוד בהמשך השבוע.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
3 צפייה בגלריה
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
מבין דורשי העבודה שנרשמו בשירות התעסוקה מאז ה-17 בספטמבר, כבר נרשמו 38,288 עובדים שהוצאו לחופשות ללא תשלום, שהם 91% מהנרשמים בשירות. 3,636 נרשמו מסיבות אחרות, בין השאר פיטורים או היעדרות יזומה מעבודה.
נכון להיום רשומים בשירות התעסוקה 779,737 דורשי עבודה, מהם 453,066 המצויים בחופשות ללא תשלום. מרבית האחרים הם עובדים שפוטרו מעבודתם.
התוכנית הכלכלית לסגר השני צפויה לקבל היום את אישור הממשלה, אף כי יתכנו בה שינויים מסוימים. במרכזה של התוכנית עומד צעד לתמרץ את המעסיקים לא להוציא את עובדיהם לחופשות ללא תשלום או אף לפטרם.
התוכנית כוללת צעדים שלא היו כמותם בסגר הראשון ומטרתם למנוע את הוצאתם לחופשה של מאות אלפי עובדים. לפי התוכנית יקבלו מעסיקים 5,000 שקל עבור כל עובד שלא יוצא לחופשה בעסקים שבהם נגרמה ירידה בהכנסות לעומת החודשים ספטמבר ואוקטובר אשתקד.
חלק מהמעסיקים הוציאו כבר את עובדיהם לחופשות וטוענים כי התוכנית שוב הוגשה מאוחר מדי לממשלה, כמו תוכניות רבות אחרות, ולא אושרה עדיין, ואין טעם לחכות לאישורה בכנסת רק בעוד ימים אחדים.