איש העסקים שלומי פוגל ושותפיו במספנות ישראל, אסי שמלצר וסמי קצב, בתנופת התרחבות: לצד העובדה שמספנות ישראל מתמודדת בשותפות עם ענקית ספנות מהאמירויות על רכישת נמל חיפה, היא תתמודד גם על רכישת שדה התעופה בחיפה שמתוכנן להפרטה, במטרה להרחיב את פעילותו.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המספנות יחלו גם לייבא אספלט מטורקיה ומיוון באמצעות החברה-הבת סימנט, ויקימו בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים מתקן לפריקה ויבוא של ביטומן (אספלט לסלילת כבישים). בנוסף, המספנות יקימו ממגורות בקו המים לאחסון ופריקת גרעינים, שיתחרו בממגורות "דגון" הוותיקות ובנמל אשדוד. "אנחנו בונים נדל"ן ימי מניב", אמר שמלצר ל-ynet ו"ממון".
1 צפייה בגלריה
שלומי פוגל
שלומי פוגל
שולט בשרשרת האספקה. שלומי פוגל
(צילום: עמית שעל)
סימנט היא הראשונה שייבאה מלט לארץ ושברה את המונופול של נשר. היום היא היבואנית הגדולה בתחום עם נתח שוק של 12%. לאחרונה הפכה מיבואנית לחברת מלט, לאחר שהקימה צי אוניות בהשקעה של 120 מיליון שקל והחלה להוביל מלט גם עבור חברות מלט אחרות בעולם. במקביל רכשה צי משאיות ובכך שברה את המונופול של חברת "תעבורה" בהובלת מלט.
הבעלות על צי אוניות ומשאיות מאפשרת יתרון לסימנט: היא היחידה ששולטת בכל שרשרת האספקה, מיבוא המלט והובלתו ועד אחסונו במכלי אחסון משלה על רציף בבעלותה. לדברי פוגל, "עם השקעה של רבע מיליארד שקל שביצענו בסימנט, היא כבר תעשייה ולא רק יבואנית שמוכרת וקונה".