בעלי עסקים בענף הכושר והספורט נגד מתווה פתיחתם
(צילום: אורי דוידוביץ)

רגע לפני שההקלות המשמעותיות הבאות נכנסות לתוקף, מאות עסקים בענף הכושר והספורט חתמו על עצומה נגד פתיחתם למתחסנים בלבד. באולפן ynet טענו שלושה בעלי רשתות כושר כי לא משתלם להם לפתוח למחוסנים אלא אם המדינה תסבסד את פתיחתם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"אנחנו רוצים לפתוח, אבל אנחנו אומרים שהפתיחה עקומה", אומר ירון סלע, הבעלים של גרייט שיפ. לטענתו, משרד הבריאות משתמש בפתיחת חדרי הכושר, הסטודיו ובריכות השחייה, כתמריץ לציבור לצאת להתחסן, תוך חוסר התחשבות ביכולות הכלכליות ובצרכים של בעלי העסקים בענף. "משתמשים בנו כמו סוכרייה שזה נהדר, אנחנו בעד לפתוח, ומתחננים לפתיחה כבר שנה - אבל תנו לנו חודש לארגן את הצוותים, לוודא שהם מחוסנים. רק 37% מהעובדים שלי התחסנו, איך אני אמור לפתוח ככה?".
2 צפייה בגלריה
 בריכות וחדרי כושר
 בריכות וחדרי כושר
בריכות וחדרי כושר
(צילום: ראובן שוורץ, בראל אפרים)
מעבר לכך אומר סלע כי "צריך שייתנו פתרון ללקוחות שלא רוצים להתחסן ושילמו לנו את מיטב כספם כשהתעמלו אצלנו במשך שנים".
דורון כהן, הבעלים של סטודיו סי, אומר כי "כמובן שחיסונים זה דבר חשוב אבל חייבים לשים לב להיבט הכלכלי. אנחנו מנהלים פה עסק ויש מאות בעלי עסקים בענף שמבינים שמחזירים אותנו לעבוד כשאנחנו יכולים לקלוט רק 30% מהלקוחות עם 100% עלויות, לא צריך להיות גאון להבין את זה.
"בתנאים שאני יכול לקבל הכנסה של 40% מקסימום ולשלם 100% עלויות, אפשר לשרוד ככה? אם אנחנו אמורים להיות התמריץ של ישראל לעודד חיסונים וזה קורה וזה יוצר התלהבות אז אין בעיה, אני מאושר לפתוח. אבל אם אתם רוצים לפתוח בשביל שנהיה התמריץ של צעירים להתחסן אז אהלן וסהלן, תממנו את הדבר הזה. למה אנחנו צריכים להתרסק במשך חודשיים-שלושה כשאני לא יודע עוד כמה זמן בכלל נצליח לשרוד?".
יובל ליבלינג, הבעלים של פרו פיט, מוסיף כי "יש לי 35 סניפים, ובואו נראה מישהו בעולם הזה פותח ביום ראשון כשעד עכשיו אין מתווה. אמרו תו ירוק אבל מישהו יודע מה זה? איך מתארגנים לזה בכלל?
"מה שעושים עם הענף שלנו זה שהופכים אותנו לשעיר לעזאזל. אנחנו לא מכחישי קורונה, אנחנו ענף שתומך בבריאות ובעד שכל הפעילות במועדון תהיה בטיחותית, אבל לא על הגב שלנו כי לא נוכל לשרוד בצורה הזאת".