תזכורת: יו"ר ההסתדרות בראיון באולפן ynet
(צילום: אורי דוידוביץ, ירון ברנר, שחר גולדשטיין)

ממשלת האחדות אמנם חסכה מהמדינה מערכת בחירות רביעית, אך היא באה במחיר גבוה ביותר: דווקא בשעה שהמשק על סף קריסה בצל משבר הקורונה עלות הממשלה החדשה, הצפויה להיות המנופחת בתולדות המדינה, צפויה להגיע בשלוש שנות כהונתה לכ-900 מיליון שקל.
לפי הבנות ההסכם, צפויים להתמנות 36 שרים ו-16 סגני שרים - כלומר 52 משרות בכירות סביב שולחן הממשלה. גודלה צפוי להיות כפול מהמספר שאושר בעבר בחוק - 18 שרים ומספר מינימלי של סגני שרים. לשם השוואה: הממשלה הנוכחית מנתה לרובה 21-23 שרים - ועלתה למדינה מאות מיליוני שקלים פחות.
1 צפייה בגלריה
חתימה על ממשלת אחדות
חתימה על ממשלת אחדות
חתימה על ממשלת אחדות
העלויות צפויות להגיע לקרוב למיליארד שקל בשל מגוון השירותים והתנאים שעל המדינה כעת לממן: לשכת שר, הכוללת את שכרם של השר ושמונה אנשי לשכתו, רכב שרד ונהג, אחזקת הלשכה וכל ההטבות (לא כולל נסיעות לחו"ל ואירועים), מגיעה לכשישה מיליון שקל בשנה. לכן, הסכום השנתי של 36 שרים מסתכם ב-216 מיליון שקל (לאורך 3 שנים - 648 מיליון). אך זה לא כולל את סגני השר: עלות אחזקתם השנתית של כל אחד היא שלושה מיליון שקל, ולכן העלות הכוללת תגיע ל-48 מיליון לשנה (144 מיליון בסך הכל).
וזה לא הכל: השבעתם המתוכננת של עשרה ח"כים חדשים במקום עשרה שרים במסגרת החוק הנורווגי תעלה כ-1.5 מיליון שקל לכל ח"כ - 15 מיליון שקל בשנה. וגם החזקת לשכה למ"מ ראש הממשלה במשך שלוש שנים תעלה עוד מיליוני שקלים, וזה עוד לפני שחושבו הוצאות תפעול ממשלה כה גדולה - למשל, התקנת שולחנות גדולים - והוצאות נלוות בשל אילוצי הבטיחות של הקורונה.