פרויקט מגורים במרכז ירושלים: חברת ישראל קנדה דיווחה היום (ג') כי התקשרה בהסכם עם קופות הגמל של מור בית השקעות להשקעה בסך של 90 מיליון שקל בפרויקט מידטאון שמתכננת החברה לבנות במתחם שערי צדק הישן בירושלים. זאת תמורת הקצאת מניות בהיקף של 15% בפרויקט. זוהי הפעם הראשונה בה מור גמל לוקח חלק בהשקעה הונית בהיקף שכזה בעסקה אחת נקודתית. הפרויקט מוערך בהיקף של מיליארדי שקלים.
חברת הנדל"ן, שבשליטת ברק רוזן ואסף טוכמאייר, זכתה ביולי האחרון במכרז של רשות מקרקעי ישראל לרכישת זכויות הבנייה במגרש, השמתרע של שטח של 17 דונם ברחוב יפו ומהווה את אחת מעתודות הקרקע המשמעותיות ביותר בעיר, תמורת כ-540 מיליון שקל. במסגרת המכרז, אליו ניגשו אז חברות נוספות כגון שיכון ובינוי ואזורים, ניתן יהיה לבנות מתחם מגורים, מסחר ומלונאות.
1 צפייה בגלריה
מתחם שערי צדק הישן בירושלים
מתחם שערי צדק הישן בירושלים
מתחם שערי צדק הישן בירושלים
(צילום: מאיר אליפור)
המתחם ממוקם לא רחוק משוק מחנה יהודה, גן סאקר ובנייני האומה ובקרבת רובע העסקים החדש עליו עתידה לקום קריית המשפט המחוזית. בשטח המתחם ממוקם בניין בית החולים שערי צדק הישן, שנבנה בשנת 1902, ועל פי התוכנית ישומר ויהפוך למלון יוקרה. בכוונת החברה ליזום תב"ע (תוכנית בניין עיר) להגדלת זכויות הבנייה לרמה של 200 אלף מ"ר במטרה להקים פרויקט משולב של מגורים, מסחר ותעסוקה.
על פי מסמכי המכרז, המתחם מיועד לשימוש מלונאי בהיקף של כ-50 חדרים, אולם כנסים ואירועים ושטחי מסחר. התב"ע מאפשרת הקמה של מינימום 240 יחידות דיורם. זכויות הבנייה הקיימות כוללות שטח של כ-37 אלף מ"ר, הקמת שטחי מסחר ומשרדים בשני מגדלים ובשטח כולל של כ- 70 אלף מ"ר וכן כאמור מבנה לשימור בייעוד מלון בשטח כולל של כ- 4,800 מ"ר. החברה רכשה בפועל את זכויות החכירה במתחם ל-98 שנים, עם אופציה להארכה ב-98 שנים נוספות.
על פי הודעת החברה, החברה חתמה עם שותפים נוספים על כתבי הצטרפות להשקעות נוספות בפרויקט בסכום של כ-30 מיליון שקל בתמורה להקצאה של 5% נוספים בחברת הפרויקט. בכפוף לקבלת אישור רשות מקרקעי ישראל להקצאת המניות לעיל ושינוי האחזקות, החברה תחזיק ב-80% בחברת הפרויקט. בהתאם לתנאי המכרז, הקצאת המניות בחברת הפרויקט כפופה לקבלת אישור בכתב מרשות מקרקעי ישראל לשינוי האחזקות בחברה. על כן, הלוואות הבעלים יופקדו בחשבון נאמנות ייעודי עד לקבלת אישור רשות מקרקעי ישראל.
בנק לאומי יעניק לחברה מימון של עד 457 מיליון שקל לצורך רכישת המתחם. המימון יינתן לשלוש שנים, ובנוסף יעמיד הבנק 83 מיליון שקל כמימון גישור ל-90 יום לצורך תשלום המע"מ. פרויקט מידטאון ירושלים מתוכנן בדומה לפרויקט מידטאון תל אביב שהקימה ישראל קנדה, אף הוא במימון לאומי.