בין אם אתם משדרגים דירת קבלן או בונים בית בבנייה פרטית, הנה נקודות המים שלא כדאי לשכוח. אם תרצו להוסיף אותן בהמשך, זה יהיה הרבה יותר קשה, יקר ולעתים אף יסכן את תשתיות הבית שלכם.
סביר להניח שלא תשכחו לדאוג להכנת נקודת מים לכיורים, לאסלות, למדיח הכלים או למכונת הכביסה. אבל מה לגבי נקודות שכרגע אתם לא בטוחים לגביהן, אבל ייתכן שבהמשך תשנו את דעתכם?
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
גם אם אתם במגבלת תקציב, הרי שהוספה שלהן בשלב מאוחר יותר, תעלה הרבה מאוד כסף.
לכן, כדאי לבצע את הכל במסגרת הליך השיפוץ או הבנייה, מה שיאפשר תמחור גלובלי, וגם אם תידרש תוספת מחיר, היא תהיה משמעותית נמוכה יותר, ותגרור פחות שיפוצים, כשלי איטום ובלגן מיותר בבית.

נקודות מים שנוטים לשכוח בתוך הבית

ברז 'ניל' ליד המקרר: רבים זוכרים לדאוג לשקע חשמל ליד המקרר, אבל מה לגבי נקודת מים? גם אם כיום אתם לא משתמשים במקרר שמייצר קרח, הרי שאולי בעתיד תרצו לעשות זאת.
בשביל לייצר קרח יש צורך בהזנת מים קבועה, וברז 'ניל' הוא כזה המיועד לחיבור צינור אליו. אם תרצו להוסיף זאת בהמשך, זה יהיה מסורבל ויקר. וחוץ מזה, לעולם אין לדעת איזה מקרר תקבלו מההורים.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
נקודת מים ליד האסלה: הישראלים פחות מתחברים לקונספט של בידה (מעין אסלה לשטיפה אינטימית), אך ברז מים בסמוך לאסלה, הוא בהחלט פתרון פרקטי, שאינו תופס מקום וגם מאפשר לנקות בצורה קלה ומהירה יותר את האסלה ביומיום.
אם תרצו שמברז זה יהיו גם מים חמים, תצטרכו לחבר אותו לדוד השמש או להכין גם נקודת חשמל לחימום המים ליד האסלה.
ברז בחדר השירות: ליד מכונת הכביסה, זה בדיוק המקום למקם ברז שירות. מעבר לכך שזה פתרון שמסייע לכם להשרות בגדים מלוכלכים ולכבס אותם ידנית בקלות, זה גם מאוד מקל על מלאכת הניקוי, וממילא מרבית חומרי הניקוי נמצאים בחלל זה.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
"שימו לב שצריכה להיות גישה נוחה לטכנאי, במצב שבו יש תקלה, ובחרו מיקום נוח שקל להגיע אליו, ושלא מפריע למיקום של מכונה ומייבש", מדגישים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "אם אינכם בטוחים, התייעצו עם אינסטלטור, בהתאם לתנאי השטח הקיימים".

דאגו גם לנקודות מים מחוץ לבית

נקודת מים ליד אזור המנגל: אם אתם מתכננים לארח, הרי שהכנת תשתית לכיור ולברז מאוד מומלצת. גם אם תשאירו את שדרוג הגינה ופינת האירוח לסוף, הרי שהכנת תשתית תהפוך את כל העסק להרבה יותר קל ופשוט בעתיד.
חשוב רק לתכנן היטב את המיקומים מראש, גם אם הגינה עדיין לא מוכנה, וכבר בשלב התוכניות לדעת היכן יהיו הפונקציות השונות בה.
בהזדמנות זו, אגב כדאי לדאוג גם לנקודת גז נוספת, כדי שלא תצטרכו לשבור קירות וריצוף או להסתפק בבלוני גז, שמטבעם הם הרבה פחות בטוחים לשימוש קבוע לטווח רחוק.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
ברז מיקס שכולל גם אפשרות למים חמים: הילדים שיחקו בגינה? חזרתם מהים? בשביל מה להכניס את כל החול לתוך הבית? אם תדאגו מראש לברז מיקס (שבו יש גם אפשרות למים קרים וגם למים חמים), תוכלו בימים חמים גם לקלח אותם מחוץ לבית, לשטוף את הרגליים בסיום העבודה בגינה ואף להשרות בקלות כביסה של פריטים גדולים יחסית (וילונות, סדינים וכן הלאה).
המיקום המומלץ הוא בכניסה אחורית הסמוכה לחדר הרחצה המרכזי, בכדי למנוע טפטופי מים בכניסה לבית, בסלון או במסדרונות.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
עוד כתבות בנושא:
7 צפייה בגלריה
כיור מחוץ לבית ובחדר השירות הם פתרון מאוד שימושי
כיור מחוץ לבית ובחדר השירות הם פתרון מאוד שימושי
כיור מחוץ לבית ובחדר השירות הם פתרון מאוד שימושי
(צילום: shutterstock)

משאירים את הגינה לעוד שנתיים? דאגו לפחות לתשתית מראש

ברזי גן: ישנם עוד ארבעה ברזים שכדאי לכם לזכור למקם מחוץ לבית, והם מכונים ברז גן. האחד הוא למערכת ההשקיה. אם תדאגו להזנת מים נפרדת, יהיה הרבה יותר קל לכם ולגנן לתחזק את הגינה מבלי להצטרך לתת לו גישה אל תוך הבית שלכם.
השני, הוא בסמוך לפרגולה או לכל חלל אירוח מרוצף בחוץ, שיאפשר לכם לשטוף את הרצפה בו בקלות רבה יותר.
השלישי, הוא על גג מרוצף. אם בקומה העליונה יש לכם חלל של גג מרוצף, אל תשכחו להוסיף גם בו ברז ונקודת מים לכיור. אתם ממש לא רוצים להוסיף זאת בשלב מאוחר יותר, או לתחזק את הגג עם דליי מים.
7 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
הרביעי הוא ברז גן לגלגלון לכיבוי אש. ישנן רשויות מקומיות המחייבות בתים פרטיים בגלגלון כיבוי אש באורך של 30 מטר.
כבר בשלבי התכנון, חשוב לוודא שזה מופיע בתוכנית האינסטלציה, ולדאוג לברז גן במיקום שמיועד לגלגלון זה. כדאי לבחור מקום מוצל יחסית, בסמוך לכניסה לבית.
זאת, לצורך שמירה עליו לאורך זמן, עם גישה נוחה ומהירה אליו. זכרו שישנם מקרים שזהו תנאי לקבלת טופס 4.
פורסם לראשונה: 17:11, 23.05.21