אסם מתכוונת לפתח את פעילותה בתחום השוקולד. ל"כלכליסט" נודע כי שלוש שנים אחרי שחתמה עם ליימן שליסל על הסכם הפצה למוצרי השוקולד של נסטלה, מעבירה אסם את שיווק המוצרים לידיה, מתוך כוונה לפתח את הפעילות כמנוע צמיחה.
מדובר בקטגוריה שבה פועלת שטראוס עם מוצרי עלית, והמהלך צפוי להעמיק את התחרות בין השתיים. בין המותגים שתחל אסם להפיץ: קיטקט, סמרטיס, אפטר אייט, באצ'י, נסטלה קראנץ' ונסטלה שוקולד.
באסם אישרו את הפרטים ומסרו כי ההחלטה על סיום הסכם ההפצה עם ליימן התקבלה על רקע ההחלטה לפתח את קטגוריית השוקולד כמנוע צמיחה, ולהביא לקמעונאים פתרונות ייחודיים, בעזרת מערך ההפצה הרחב של החברה.
לפי הערכות, באסם לא היו מרוצים מתוצאות הפצת המוצרים בידי ליימן. בעבר, מוצרי השוקולד של נסטלה יובאו במסגרת חברת אסמים של אסם הפועלת בתחום הפצת חבילות שי. כיוון שלאסם לא היה מערך הפצה מתאים - גם שלהובלה בצינון לחנויות קטנות, כמו פיצוציות - החברה מצאה את ליימן, המנוסה בתחום, כשותף מתאים.
בסביבת ליימן נטען כי החברה היא שביקשה להפסיק את שיווק חטיפי השוקולד של נסטלה, משום שהפעילות לא היתה רווחית עבורה.