בבנקים מבקשים להימנע מהגעה לסניפים: אחרי שחלק מהבנקים החלו בהיערכות לקורונה באמצעות פרסום נוהלי חירום לעובדים, כעת הם מנסים לצמצם הגעה של לקוחות לסניפים שעלולה להוביל להדבקה הדדית בנגיף הקורונה.
בבנקים החלו לשלוח הודעות ללקוחות בנוסח דומה, שכנראה הוכתב על ידי בנק ישראל ובו הם מבקשים מהם לנקוט משנה זהירות ולצמצם התקהלות בסניפים. הבנקים מבקשים מהציבור להשתמש בשירותים הדיגיטליים כשלאומי ממליץ על שימוש בשירות "הזמן פגישה לבנקאי" בטרם הגעה לסניף כדי למנוע הצטברות תורים ואילו דיסקונט מזכיר "שניתן לקבל מידע ולבצע פעולות בקלות באפליקציה ובאתר הבנק ובמוקד הטלפוני" שמאפשר גם התכתבות עם בנקאי וזאת כדי להימנע מהמתנה מיותרת.
הבנקים גם הציבו בעמדות הכספומטים ובסניפים מכלים עם חומר מחטא אלכוג'ל כדי להגביר את ההיגיינה, אך כמובן החשש הוא שבכל מקום סגור שיכלול התקהלות גדולה, סיכון ההדבקה גדל. הדבר עלול ליצור עומס על האתרים והאפליקציות של הבנקים ועל המוקדנים וחלק מהלקוחות שכבר שלחו פניות לבנקים מדווחים על עיכובים במענה ובחזרה אליהם.
בעיה נוספת היא שהשירותים הדיגיטליים פחות נגישים לקהל המבוגר שעדיין זקוק למענה אנושי, דבר שעלול לייצר קושי גדול עבור האוכלוסייה המבוגרת שממילא נמצאת בקבוצת סיכון להידבק בנגיף והיא קהל היעד שדווקא לרוב פוקד את הסניפים.
כאמור, לפני כמה ימים הבנקים לאומי ודיסקונט הוציאו הנחיות חדשות לעובדים. לאומי הנחה כל עובד שחוזר מחו"ל מכל יעד ועובד בחלל פתוח (open space) להיעדר שבועיים מהעבודה. עוד נקבע כי אסור לקיים פגישות עם יותר מחמישה אנשים, ובוטלו התכנסויות עובדים ולקוחות. נסיעות מטעם הבנק צומצמו, וניתנה הנחיה להגביר את הניקיון ולפזר חומרי חיטוי.
בדיסקונט נקבע בין היתר, כי היחידות הקריטיות של הבנק לפעילות שוטפת, המתבססות על עובדים עם מיומנות ספציפית, יפוצלו ברמה הפיזית לשני אתרים. הפיצול יתרחש באופן שבו חלק מהעובדים ישארו במיקום המקורי וחלק יועברו למיקום נפרד ללא ממשק פיזי, כך שאם חלילה תתרחש הידבקות במיקום אחד, העובדים במיקום הנפרד יוכלו להמשיך לעבוד.
השתתף בהכנת הידיעה: אחיה ראב"ד