נהגים שהגיעו בימים האחרונים למכוני השטיפה לרכב קיבלו הצעות לעבור עם רכבם במכונת השטיפה, אך לשאוב את הלכלוך והחמץ בעצמם, בעמדות השירות העצמי. הסיבה: השילוב בין האובך וסופות החול, הימים שלפני פסח והמחסור בעובדים שמעדיפים את החל"ת במימון המדינה.
"אני מעסיק כמעט 100 איש כולל מנהלים, וחסרים לי כרגע 60 איש", אומר אורי יעקובוב, הבעלים של רשת סיטי וואש אקספרס, המונה 14 סניפים. "השוטפים אצלי מקבלים שכר של 30 שקל בשעה, וטיפים שנעים בין 250 ל-400 שקל ביום, ועדיין בכל סניף חסרים לי כרגע 2-3 אנשים".
1 צפייה בגלריה
אילוס שטיפת רכב
אילוס שטיפת רכב
חסרים עובדים. שטיפת רכב
(צילום: shutterstock)
דווקא בימים של מחסור בעובדים, מגיעים אל המכונים לקוחות רבים שמבקשים שטיפה יסודית לקראת החג. בסיטי וואש גובים על שטיפה כזאת 150 שקל, לעומת 70 שקל על שטיפה חיצונית ופנימית רגילה, או 45 שקל למנוי.
לדברי יעקובוב, "ניקיון ברמה של פסח זה להזיז מושבים, לנקות את תא המטען ולשאוב אפילו את התא של הגלגל הרזרבי. זה פי 3 עבודה מניקיון רגיל. למי שלא רוצה לחכות לעובד שיתפנה, אנחנו מציעים לעשות רחצה חיצונית במכונה, ולעבוד בעצמם על האוטו בעמדות השירות העצמי, עם שואבי אבק מיוחדים לרכב שעולים 5 שקלים לכל 7 דקות שימוש".
אתמול, ביום הבחירות, עברו בסניפי החברה 3,500 כלי רכב, עלייה של 40% לעומת יום הבחירות הקודם לפני שנה. היום נרשמה עלייה של 30% לעומת הימים שלפני פסח לפני שנתיים. בשנה שעברה התנהלה הפעילות כבר תחת מגבלות הקורונה, בקצב נמוך בהרבה מהרגיל.