האם המעסיקים יכולים לחייב אתכם להתחסן? התשובה היא לא | ד"ר מתן גוטמן מסביר
(צילום: משי בן עמי)

"יש לשלול את דמי האבטלה ממי שאינו עובד ולא מוכן להתחסן". כך תבע היום (שני) נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, בפנייה לשרי האוצר והבריאות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נשיא התאחדות התעשיינים דורש לקבוע הוראות שישללו זכאות לדמי אבטלה ודמי חל"ת ממי שלא מוכן להתחסן ובשל כך הופסקה העסקתו, "כדי למנוע את מחלת החל"ת שקיימת כיום במשק", כך לדבריו, "כאשר עובדים מעדיפים לקבל תשלום מהמדינה על פני ללכת לעבודה".
2 צפייה בגלריה
חיסון קורונה
חיסון קורונה
חיסון קורונה
(צילום: AP)
כמו כן מבקשים בהתאחדות התעשיינים לאפשר בחוק למעסיקים לפטר ולהוציא לחל"ת עובדים שלא יהיו מוכנים להתחסן או להיבדק כל 72 שעות, ולשלול לעובדים לא מחוסנים את הזכאות לימי בידוד. זאת במטרה "להחזיר את המשק לפסים של יציבות וצמיחה, ולשם תמרוץ ציבור העובדים בישראל להתחסן מפני הנגיף". יש לציין כי מהלך שכזה מצריך חקיקה - שרחוקה מאוד מהמציאות כרגע.
לדברי המעסיקים, על אף שמדובר בצעדים חריפים, הדרך היחידה להבטיח את המשך הפעילות הכלכלית בישראל ולהגן על העובדים המחוסנים ומשפחותיהם, היא "לפעול בנחישות ולנקוט בצעדים החלטיים".
2 צפייה בגלריה
 נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר
 נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר
נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר
(צילום: דנה קופל)
באשר לטיוטת החוק של משרד הבריאות, אשר צפויה לשלול את שיקול הדעת של המעסיק ולחייב את כל העובדים שפועלים עם קהל להתחסן, ללא יוצא דופן - בהתאחדות התעשיינים דורשים ממשרד הבריאות לשנות את הטיוטה ודווקא כן לאפשר לעובדים חיוניים שאין להם תחליף להמשיך לעבוד, גם אם הם בוחרים שלא להתחסן או להיבדק, בהתאם לשיקול דעתו של המעסיק. זאת, כדי להבטיח את המשך רציפות הייצור והאספקה למשק המקומי.
נשיא התעשיינים מציין, כי במקרה כזה יש על המעסיקים לדאוג לכך שלאותו עובד לא מחוסן תיוצר סביבת עבודה בטוחה אשר תמנע ממנו לבוא במגע עם עובדים אחרים בחברה.