תזכורת: ראיון עם החשב הכללי רוני חזקיהו באולפן ynet
(גיל יוחנן)

התפטרות של בכיר במשרד האוצר. החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, הודיע היום לשר האוצר ישראל כץ כי יסיים את תפקידו עם אישור חוק התקציב לשנת 2020 או בסוף חודש אוקטובר 2020, המועד המוקדם מביניהם. לדבריו, מיצה את התפקיד הבכיר, שהאדם הממלא אותו שולט למעשה בניהול כספי המדינה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
סיום תפקידו של החשב הכללי יגיע בתום שנה שלמה כמעט ללא תקציב מדינה מאושר, במהלכה ניהל את הוצאות הממשלה בהתאם לחוק יסוד: משק המדינה. למצב הלא רגיל התווספו בחודשים האחרונים האתגרים הנובעים מהתמודדות המדינה עם נגיף הקורונה, בהם: רכש מהיר של אמצעים הנדרשים להתמודדות עם המשבר, הכפלה ויותר של גיוס האשראי השנתי של מדינת ישראל למימון הוצאות הממשלה הגדלות, והקמת קרנות להלוואות בערבות המדינה על מנת לסייע לעסקים לצלוח את התקופה הקשה.
1 צפייה בגלריה
החשב הכללי באוצר רוני חזקיהו
החשב הכללי באוצר רוני חזקיהו
החשב הכללי באוצר רוני חזקיהו
(צילום: עמית שעל)
חזקיהו מונה לחשב הכללי בינואר 2017 לאחר קריירה ענפה במערכת הכלכלית הישראלית, במהלכה כיהן בין היתר כמפקח על הבנקים וכיו"ר הבנק הבינלאומי, הוביל במסגרת כהונתו כחשב כללי שורת צעדים בעלי חשיבות משקית.
החשב הכללי ציין בפני השר כי עזיבתו מגיעה על רקע תחושת מיצוי מהתפקיד, כמו גם הרצון לפנות את הדרך לבעלי תפקיד חדשים, והודה לו על האמון שנתן בו מעת כניסתו לתפקיד.
בציוץ בטוויטר כתב השר כץ: "החשב הכללי של משרד האוצר רוני חזקיהו הודיע לי כעת כי החליט לסיים את תפקידו בעוד כשלושה חודשים. הודיתי לו על העבודה המשותפת ועל תרומתו הרבה לכלכלת ישראל בכלל ובתקופת הקורונה בפרט, ואיחלתי לו הצלחה בהמשך דרכו. בקרוב אתחיל בתהליך המתבקש לאיתור חשב חדש למשרד האוצר".