סלפי עם מסכה או שאין נסיעה: חברת אובר הודיעה שתחייב נוסעים לגביהם דווח שלא עטו מסכה באחת הנסיעות בעבר, לצלם עצמם עם מסכה כתנאי לשימוש בשירות. חובת ה"סלפי" תיכנס לתוקף בארה"ב ובקנדה כבר בסוף חודש ספטמבר ולאחר מכן באיזורים נוספים בעולם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
עד כה היו הנהגים מחוייבים לצלם את עצמם עם מסכה בכל יום לפני שהם מתחילים לעבוד. אם הסורק לא מזהה שהנהג עוטה מסכה, הנהג נחסם והוא אינו יכול לאסוף נוסעים באמצעות האפליקציה.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית אובר
אפליקציית אובר
אפליקציית אובר
(צילום: shutterstock)
אובר הציגה את מדיניות ה"אין מסכה - אין נסיעה" ב-18 במאי והאריכה אותה עד מועד לא ידוע עקב התפשטות הקורונה. בהתאם למדיניות, גם הנהגים וגם הנוסעים מחוייבים לעטות מסכה לאורך כל הנסיעה, וכל אחד מהצדדים אף יכול לבטל את הנסיעה ללא עלות, אם הם מדווחים שהצד השני אינו עוטה מסכה. אי ציות למדיניות עשוי לגרור השבתת חשבון המשתמש.
הביקוש לנסיעות ירד בצורה דרסטית במהלך סגר הקורונה, במיוחד בארה"ב, ומנכ"ל אובר, דרה חוסרו שאהי, הסביר כי המדיניות נועדה להגן על הנהגים ועל הנוסעים. "כולנו בתוך זה ביחד", צייץ חוסרו שאהי בחשבון הטוויטר שלו.
החברה ציינה כי היא מקווה שהסורק ישמש כתזכורת מועילה לאותה מדיניות עבור כל אותם לקוחות שכעת חוזרים להשתמש באפליקציה. "רצינו לוודא שאנחנו מייעדים את הרכיב הזה לנוסעים שכעת חוזרים להשתמש באפליקצייה ואולי לא מודעים למדיניות המסכות שלנו", טען סצין קנסל, מנהל המוצר הראשי של אובר.

"הסורק לא כולל זיהוי פנים"

בחברה טוענים כי רכיב הסורק לא משתמש בטכנולוגיית זיהוי פנים, אלא רק מזהה מסכה כאוייבקט כלשהו על הפנים. החברה הוסיפה כי היא תשמור את התמונה למשך 96 שעות כדי לפתור וויכוחים פוטנציאליים, אולם לאחר תקופה זו התמונה תמחק לצמיתות.
באובר הוסיפו כי החברה הקציבה 50 מיליון דולר עבור מסכות, כפפות, נוזל לחיטוי ידיים ומגבונים לנהגים, ועד כה חילקה מסכות ל-1.4 מיליון נהגים ברחבי העולם.