"אלפי שקלים לבייביסיטר": הסגר חונק כלכלית את ההורים
(צילום: משי בן עמי)

עוד לא ברור מתי יגמר הסגר השלישי ובינתיים ההורים ממשיכים לקרוס תחת העול הכלכלי והנפשי. "יש המון הוצאות, בעיקר בסגר. בייביסיטר לשבוע עולה מעל לאלף שקל. מעבר לזה יש שיעורים פרטיים, העשרות, אוכל שמתווסף והזמנות מהאינטרנט, כי אין קניות". כך סיפרה היום (שלישי) שירה אופנהיימר שמע, אמא לארבעה, בריאיון לאולפן ynet.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"ילד בכיתה ב' שחצי שנה לא למד צריך שיעורים בשפה, בחשבון ובאנגלית. ילד בכיתה ה' שלא לומד צריך גם הוא העשרות. אני מניחה שכולם יסכימו איתי שבלי קשר לזה גם ההוצאות על האוכל נהיו מטורפות", היא סיפרה.
3 צפייה בגלריה
משפחת אופנהיימר-שמע
משפחת אופנהיימר-שמע
משפחת אופנהיימר-שמע
(צילום פרטי)
אבי סרוסי, אב לחמישה ילדים ויו"ר הנהגת ההורים היישובית בלוד, הסכים עם שירה והוסיף: "ההוצאות שלנו קפצו פי שניים, במינימום, מכל הבחינות. גם החשמל, זה כמו גרף אקספוננציאלי, זה לא מפסיק לעלות. כל היום מזגנים, שיעורים, מקרר, קניות, משחקים ואני עוד לא מדבר בכלל על האינטרנט.
"אתה גם מגיע למצב שאתה לא יודע אם מחר אתה מגיע לעבודה", הוסיף אבי. "אשתי למשל היא אחת מהאזרחיות שיצאו לחל"ת מבלי לבק"ש חל"ת. היא לא ידעה אם יש לילדה מתכונת ולבן יש שיעור ספורט עם כדור בתוך הבית, אי-אפשר לקיים את השיעור הזה".
3 צפייה בגלריה
אבי סרוסי ומשפחתו
אבי סרוסי ומשפחתו
אבי סרוסי ומשפחתו
(צילום פרטי)
רעות יצחק, אמא לשני ילדים ויו"ר משותף של ועד הגנים בנס ציונה, סיפרה גם היא: "אצלי הם חווים את המשבר בכיתה א', אחרי פספוס של חלק מאוד משמעותי בגן החובה, והגדולה שלי בכיתה ז'. שני מעברים משמעותיים מאוד, כך שאנחנו בטיפולים רגשיים קודם כל. המעברים היו מאוד לא קלים וטיפול רגשי זה לפחות 1,500 שקל בחודש, לשניהם. לקטן שלי, שמאוד מתקשה לשבת מול זום, ממש היינו צריכים לבנות מרחב למידה בבית ולאתגר אותו עם כל מיני תוכניות וחומרים וציוד שונה ומותאם.
"העסק שלי סגור כרגע, כך שהנזק הכלכלי כבר קיים, אבל בנוסף לזה כשאני לומדת, כי אני סטודנטית, זה רק עם בייביסיטר. שיעורים פרטיים בכיתה ז' זה פשוט מטורף לגמרי", הוסיפה רעות.
3 צפייה בגלריה
רעות עם כל המשפחה
רעות עם כל המשפחה
רעות עם כל המשפחה
(צילום פרטי)
שירה מספרת על הקושי של תמרון בין עבודה לצורך לטפל בילדים שנשארו בבית. "אני עובדת חיונית ובעלי עובד מהבית. בבוקר אני צריכה לפתוח לילדים את המחשב ולשבת עם ילד בכיתה ב', שבעצם מכיתה א' לא לומד. אז לפני 10:00-11:00 בבוקר אני לא מגיעה לעבודה ולכן אחוז המשרה מן הסתם קטן יותר. אנחנו מנסים לעשות חלוקה שוויונית ביני לבין בעלי, אין ברירה".
אבי מסכים כי פעמים רבות, החלוקה בין הזוגות אינה שוויונית והנטל הנוסף נופל על האמא. "אישה עובדת הרבה יותר קשה. זו המציאות. אם זה היה תלוי בי הילדים הקטנים לא היו נכנסים לזום. לא היו יודעים איך זה נראה בכלל".