חצי מיליון מחוסנים בישראל: ריאיון עם ד"ר אבי לוין ממרכז חיסונים בתל אביב
(צילום: שמוליק דודפור, ניצן דרור)

אחרי מאבק המורים להתחסן, גם הקופאיות ועובדי הסופרים דורשים תעדוף בחיסונים נגד קורונה ומאיימים בהכרזה על סכסוך עבודה והפסקת פעילותם של רשתות המזון, אם לא תתקבל דרישתם.
היום (שלישי) יצא מכתב מראש חטיבת המסחר בהסתדרות, ראובן פרי, המייצג את ועדי עובדי רשתות המזון המאוגדים, בהם חברים עשרות אלפי עובדי שופרסל, מגה קמעונאות ונוספים, לפרופ' חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות, פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, ודוד פלר, מנכ"ל משרד הכלכלה, שבו הוא קורא לחסן את עובדי הסופרים שמדינת ישראל הגדירה את עבודתן כחיונית לצורך אספקת מזון לכלל האזרחים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
עגבניות ומלפפונים בסופרמרקט
עגבניות ומלפפונים בסופרמרקט
עובד בסופרמרקט
(צילום: אוראל כהן)
המכתב חושף כי "בקרב עובדי רשתות המזון התרחשו הדבקות של מאות עובדים ואלפים רבים מהם נדרשו לבידוד אשר פגע בבריאותם ושיבש את חייהם ושל משפחותיהם".
פרי כתב במכתב כי "בשם ועדי רשתות שיווק המזון בישראל, אני פונה בבקשה לתעדף את כל הקופאיות ועובדי הסניפים בסופרים, בחיסוני קורונה", ומחה על כך ש"שכחו את העובדים המוחלשים ביותר, המשתכרים בשכר נמוך ביותר, אשר נמצאים 'בחזית' מאבק הקורונה כנותני שירותים בכל ימות השנה ובמיוחד בימי הסגרים וההגבלות שביניהם, מזה כעשרה חודשים".
הוא מציין כי "עובדים אלה נפגשים עם אלפי לקוחות מידי יום ביומו ועושים עבודתם נאמנה בשליחות ובשירות חיוני בעתות חרום", וכי "הרשויות אף צמצמו את התחבורה הציבורית ובשל כך העובדים נדרשים להגיע למקומות עבודתם באוטובוסים צפופים וחשופים גם בדרכם להידבקות וסיכון בריאותי".
2 צפייה בגלריה
תור בסופרמרקט
תור בסופרמרקט
"נפגשים עם אלפי לקוחות מדי יום". תור בסופרמרקט
(צילום: אלכס קולומויסקי)
פרי מאיים כי "והיה ובקשה זו לא תענה, ההסתדרות תנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה, ובכלל זה הכרזה על סכסוך עבודה והפסקת פעילות רשתות המזון. כמו גם מתן הוראה במסגרת סכסוך העבודה לנטישת כל מקומות העבודה בכל הסופרמרקטים".
הפניה להסתדרות בנושא החלה ביוזמה של יו"ר ועד עובדי מגה, אלי אייל, ומנכ"ל רשת יינות ביתן, מיכאל לובושיץ. אייל אמר ל-ynet כי אם אכן יהיו סנקסציות, הם ידרשו גם מעובדי הרשתות הפרטיות להצטרף למאבק.