2 צפייה בגלריה
תוכנית בנייה קריית עקרון
תוכנית בנייה קריית עקרון
תוכנית הבנייה בקריית עקרון
(הדמיה: ארמון אדריכלים)
הוועדה לתכנון מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל) אישרה אתמול (ד') את הרחבת היישוב קריית עקרון ב-4,400 יחידות דיור חדשות, מהן 3,900 דירות למגורים ועוד 500 יחידות דיור מוגן. התוכנית, שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ואושרה באופן סופי, ממוקמת בחלקו המזרחי של היישוב, בשטח שנמצא בין כביש 411, המושבים כפר ביל"ו וגני יוחנן ומזכרת בתיה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת התוכנית, שנערכה על ידי אדריכל אלי ארמון ממשרד ארמון אדריכלים, תוקם שכונה המאופיינת בבנייה מרקמית בגובה של החל מ-6 קומות במבנים נמוכים ועד ל-14 קומות במגדלים. חלק מדירות המגורים שייבנו יהיו קטנות כדי לאפשר דיור בהישג יד. עוד כוללת התוכנית שטחים פתוחים עם מערכת שבילים המתאימה להולכי רגל ופארק שיחבר את השכונה ליישוב הקיים.
בנוסף כוללת התוכנית מבני ציבור, תעסוקה ומסחר בהיקף של כ-40 אלף מ"ר, מסוף אוטובוסים לעידוד השימוש בתחבורה ציבורית וכן רחוב עירוני הכולל מגוון שימושים של מסחר, דיור מוגן, תעסוקה, מרכז תרבות ועוד. מדובר בחטיבת הקרקע האחרונה להתרחבות היישוב, שתאפשר בין היתר קידום פרויקטים של התחדשות עירונית על ידי מתן קרקע משלימה בתחומה.
2 צפייה בגלריה
תוכנית בנייה קריית עקרון
תוכנית בנייה קריית עקרון
3,900 דירות למגורים ועוד 500 יחידות דיור מוגן
(הדמיה: ארמון אדריכלים)
התוכנית תוכננה תחילה להשתרע על פני 829 דונם ולכלול 3,900 דירות. מהוועדה נמסר כי במהלך בחינת ההתנגדויות לתוכנית הוחלט לגרוע כ-160 דונם משטחה להיקף של 667 דונם על מנת לשמור על שטחים פתוחים, ומצד שני לצופף את הבנייה כדי לאפשר תוספת של 500 יחידות דיור. השינויים בתוכנית התאפשרו הודות לעדכון שנערך על ידי משרד הביטחון בנושא תחומי הרעש משדה התעופה הצבאי הסמוך תל נוף.
אדית בר, ראש מינהל הפיתוח במשרד הפנים ויו"ר הותמ"ל, מסרה: "מדובר בתוכנית שתאפשר את התפתחות היישוב ותיתן מענה למצוקת הדיור באזורי הביקוש. הצמצום שבוצע בשטח המוצע לפיתוח לשכונה החדשה וציפוף השכונה יתרום לאיכויות האורבניות שלה".