בשורה לחובבי סניקרס: קבוצת אירני, הבעלים של רשת פקטורי 54, תפתח במתחם שרונה בתל אביב חנות סניקרס על פני שטח של 700 מ"ר, במקום חנות סטורי שנסגרה. הקבוצה אף השיקה היום (ג') חנות דגל של פומה בנמל תל אביב, המשתרעת על פני 900 מ"ר ושתי קומות, בהשקעה של 30 מיליון שקל. החנות נפתחה במקום חנות פקטורי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
פקטורי היתה אחת הקבוצות הראשונות שזיהתה את עלייתו של טרנד הסניקרס, עת שילבה נעלי ספורט בחנויות שלה, בה נמכרים מותגי יוקרה. בחנות הסניקרס שתיפתח בשרונה, החברה תמכור מותגי סניקרס שחלקם לא נמכרו קודם לכן בישראל, בין היתר: מותגי סניקרס יפניים וכן השקות בלעדיות של קפסולות מיוחדות ושת"פים מיוחדים של נייקי, פומה ואדידס. בין המותגים שיימכרו שם: (work in progress) Carhartt WIP, לראשונה בישראל, וגם: Bape, Drole de monsieur, Off white ו-Palm angels. רוני אירני, הבעלים של הקבוצה, אמר ל-ynet כי החנות תיפתח בעוד כשלושה חודשים.
3 צפייה בגלריה
תמונת נעלי אייר ג'ורדן
תמונת נעלי אייר ג'ורדן
סניקרס
(צילום: Shutterstock)
בשנים האחרונות תחום ביגוד והנעלת הספורט הפך לטרנד הכי בולט בעולם האופנה. בישראל יש מעט מאוד חנויות שמוקדשות לסניקרס, למרות שמספר הסניקרהדס (מכורים לסניקרס - מ"ק) פה רק גדל. כך למשל, יש כרגע בהלה לדגם ג'ורדן 1 של נייקי, אחרי שאושיות אינסטגרם כמו קייי ג'נר נעלו אותו. אתרים שמוכרים אותו מדווחים על מלאי שנגמר תוך פחות מדקה ואף עורכים הגרלות בשביל הזכות לרכוש את הדגם. לאירני יש כוח רב כיבואן וזכיין, והחנות גם עשויה למשוך קהל צעיר למתחם שרונה שמבחינה קמעונאית נחשב לכושל: רוב החנויות בו נסגרו.
"בלונדון, ברלין וניו יורק יש עשרות ומאות חנויות בסגנון שלנו, בישראל יש בודדות", מסביר שגיא מאיה מחנות סניקרבוקס בתל אביב. "היה צפוי שעוד מישהו יפתח חנות בסגנון. זאת חנות שונה מפוט לוקר למשל, כי אנחנו והחנות החדשה של פקטורי אלה חנויות בוטיק, פוט לוקר זה מאס מרקט (שוק להמונים - מ"ק), חנויות בקניונים".

אחת משלוש חנויות דגל בעולם

לא מפתיע אם כך, שקבוצת אירני פתחה היום חנות קונספט לפומה בנמל תל אביב, המותג השלישי בעוצמתו בעולם אחרי נייקי ואדידיס ומותג חלש יחסית בישראל. זוהי חנות בת שתי קומות, אחת משלוש חנויות קונספט בעולם, שכוללת גם סימולטור אמיתי של פורמולה 1 שעלה 800 אלף שקל ומשטח עם חיישנים שמאפשר בדיקה של נעלי כדורגל, באופן המדמה מגרש. יוצגו בה יצירות גרפיטי לצד עמדת די.ג'יי ושיתופי פעולה עם חוגי יוגה וריצה.
3 צפייה בגלריה
החנות החדשה של פומה בנמל ת"א
החנות החדשה של פומה בנמל ת"א
החנות החדשה של פומה בנמל ת"א
(צילום: גלב סמירנוב)
"יש לנו חנות נוספת בקניון הזהב בראשון לציון ונפתח סך הכל 15-12 חנויות בישראל בשלוש השנים הקרובות, כולל חנות של 300 מ"ר בקניון רמת אביב וחנות בממילא בירושלים", אומר אירני. המותג כבר נמכר בארץ ברשתות כמו פוט לוקר ובאתרי אינטרנט רבים כמו טרמינל X ועזריאלי.קום".
אירני זכתה בזיכיון לייבא ולשווק את המותג בארץ במקום דלתא, שהפעילה בארץ שתי חנויות. כאמור, פומה היא מותג הספורט השלישי בגודלו בעולם אחרי נייקי ואדידס (שהיא גם הבעלים של ריבוק) - אך לא התרומם בישראל. היא נותנת חסויות למנצ'סטר סיטי ופורמולה 1 ומקבלת ייעוץ מהראפר והמפיק ג'יי.זי (שמחזיק גם בסוכנות שחקנים) בתחום הכדורסל. יש לו שיתופי פעולה עם המעצבת שרלוט אולימפיה והדוגמנית והשחקנית קארה דלווין, ניימאר ובעבר: עם ריהאנה.
3 צפייה בגלריה
ניימאר עם נעלי פומה
ניימאר עם נעלי פומה
ניימאר עם נעלי פומה
(צילום: יח"צ)
"שמרנו על כל העובדים", מסביר אירני. "זאת היתה תקופה כללכלית לא פשוטה אבל כרגע, הישראלים חזרו לקנות והמכירות פנטסטיות. אנחנו לא מתרגשים שעולה ולא מתרגשים שיורד. בדרך כלל חנויות ספורט מבחינת המראה שלהן והחוויה שהן מציעות, היא מאוד בסיסית ולא מושקעת. אתה מציג את הסחורה. החנות הזאת יש חיבור בין המראה לרוח המותג. לעומת האונליין שמאוד צמח אצלנו, החנות נותנת חוויה מאוד רגשית וקהילתית. זה האתגר של הקניונים כרגע".

המחירים גבוהים

המחירים של פומה דומים למחירי אדידס ונייקי. דוגמאות למחירים בחנות: סניקרס של ר. סמפסון: 600 שקל; חולצת טי של קידסופר סטודיוז ב-279.90 שקל; אימונית לגברים שעשויה מבקבוקים ממוחזרים (של train first mile) ב-449.90 שקל; עליונית חזיית אימון של קארה דלווין ב-249.90 שקל; טייץ סגול שבע-שמיניות 199.90 שקל וטי-שרט קצרה לילדים עם ציורי המותג פינטס (סנופי וחברים): 109.90 שקל.
המחירים גבוהים יחסית למחירי ארה"ב, כך למשל מצאנו כפכפי leadcat בחנות ב-150 שקל ובארה"ב 19.90 דולר, כלומר כ-60 שקל. נעלי נשים קרוז ריידר נמכרות בחנות ב-400 שקל באתר פומה ארה"ב: 85 דולר - 281 שקל. סניקרס קאלי יוניקורן לילדות שנמכרות פה ב-250 שקל, נמכרות בארה"ב ב-165 שקל. יש להוסיף למחירים מע"מ אמריקני אבל גם אחרי תוספת - לרוב המחירים יהיו גבוהים יותר בארץ.