נרגעו הרוחות ברשת יינות ביתן: לאחר פגישה שהתקיימה היום בין מנכ"ל הרשת מיכאל לובושיץ, יו"ר ועד עובדי מגה אייל אלי ופרופ' ירון זליכה שמלווה את הוועד, הוציא אלי הודעה לפיה הוועד יעשה הכל כדי להגיע עם המנכ"ל החדש להבנות.
הבוקר פורסמה תוכנית ההבראה שהגיש המנכ"ל לבנק טפחות ובנק הפועלים, במסגרת הבנות שהושגו לגבי הגדלת קווי האשראי של הרשת ב-150 מיליון שקל. התברר כי הרשת המונה כ-4,500 עובדים לקראת צמצום הוצאות משמעותי הכוללת גם פיטור עובדים, כולל שליש מעובדי המטה.
2 צפייה בגלריה
בעל ייינות ביתן, נחום ביתן
בעל ייינות ביתן, נחום ביתן
בעל ייינות ביתן, נחום ביתן
(צילום: שוקה כהן)
בהודעת יו"ר הוועד הערב נאמר: "אנו רואים בכניסתו של המנכ"ל החדש בשורה חשובה לעתידה של הקבוצה ולאור השינוי שמתרחש בארגון אנו נעשה כמיטב יכולתנו כדי לגבש עמו את ההבנות הנדרשות , כך שתובטח חבילת המימון החדשה לקבוצה. אני חש ביטחון בעתידה של הקבוצה ובחזרתה לרווחיות משמעותית בקרוב".
עוד נמסר בהודעה כי ביום ראשון יחודש המו"מ בין המנכ"ל לוועד, במטרה להגיע להבנות לגבי המחלוקות בין הצדדים.

העובדים איימו בנטישה מיידית של הסניפים

מוקדם יותר היום, בעקבות פרסום תוכנית ההבאה הוציא אלי מכתב ובו איים בנטישת הסניפים: "הרשת לא יכולה לשרוד בלי העובדים וכל מהלך חד-צדדי יענה במהלכים חד צדדיים של העובדים".
עוד הוסיף יו"ר ועד העובדים במכתבו כי "כולנו רוצים בהבראת החברה, כולנו מוכנים לעבוד קשה ולהביא לשגשוגה ולהצלחתה, אבל כשותפים לדרך, אנחנו מצפים מהנהלה לדיאלוג אמיתי וכן". אלי הוסיף כי רק לאחרונה העובדים ויתרו על שעות נוספות והוועד יזם פרישה מרצון של 200 עובדים. "הנהלת החברה, אל תבחנו את הנחישות שלנו להציל את פרנסתם של כל עובד ועובדת במגה. הוכחנו זאת פעמים רבות בעבר ולא נהסס להילחם שוב בניסיונות לפטר עובדים", כתב אלי.
תוכנית ההבראה שהוגשה לבנקים לצורך קבלת מימון בהיקף המוערך בכ-150 מיליון שקל, כאמור, כוללת צמצום כוח האדם וסגירת המרלו"ג באייל. המימון נדרש בעקבות ביטול עסקת ההשקעה של קרן כלירמרק שבחנה הזרמת כחצי מיליארד שקל לרשת במנגנון הכולל השקעה והלוואה. במקביל לניסיון להשגת מימון בנקאי, פעלה החברה לצמצום פעילותה בשוק הדיסקאונט והסבה כ-20 חנויות יינות ביתן לפורמט "סיטי" יקר. המהלך הותיר את ביתן עם 16 חנויות דיסקאונט בלבד, כשעיקר הרשת כוללת סניפי מגה בעיר ויינות ביתן בסיטי, לצד חנויות למגזר החרדי.
2 צפייה בגלריה
אייל אלי, יו״ר ועד עובדי מגה
אייל אלי, יו״ר ועד עובדי מגה
אייל אלי, יו״ר ועד עובדי מגה
במכתבו לעובדים הוסיף אלי: "בפגישה האחרונה שהתקיימה בין ההנהלה לנציגות הועד הבהרנו להנהלה שלא נסכים לשום מהלך שלא יתואם איתנו במלואו. בוודאי שלא נסכים לפיטורים של עובדי מגה. עברנו יחד לא מעט, אתם יודעים שאנו מוכנים תמיד לסייע לרשת ולתרום להצלחתה, בעבודה קשה וגם ברגעים יותר מאתגרים, לתרום את חלקנו לשיקום הרשת, אך אנו גם יודעים להלחם בנחישות כלפי ניסיונות ההנהלה לבצע מהלכים חד צדדיים".
פורסם לראשונה: 10:34, 30.04.20