ישראל נערכת לאפשרות של הטלת סגר. לכלכליסט נודע כי בפיקוד העורף נערכים לפרסום מכרז להכנת חבילות מזון לחלוקה ישירות לבתים במקרה של סגר מלא או סגר נקודתי בערים ובשכונות ברחבי הארץ.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המכרז צפוי להתפרסם אחרי שהשבוע חולקו חבילות המזון האחרונות שנותרו מהמכרז הקודם, ככל הנראה לישוב ביתר עילית שנכנס לסגר בן שבוע. בתחילת השבוע הזהיר צוות המומחים של המועצה לביטחון לאומי מקריסת מערך האשפוז, והבהיר כי אם לא יינקטו צעדים דרמטיים באופן מיידי, ייתכן שיהיה צורך בסגר כללי תוך שבועיים.
בחודש אפריל, נערך פיקוד העורף עם תוכנית במסגרתה חולקה הארץ לחמישה מחוזות ומספר רשתות קמעונאיות חלקו את האחריות על המחוזות השונים. במסגרת התוכנית נדרשו הקמעונאים להכין סלי מזון שבועיים, לפרק זמן של כשלושה שבועות. הסלים כללו שימורי ירקות, שימורי פירות, שימורי דגים, בורגול, קוואקר, קוסקוס, שעועית ואפונה, חלב עמיד, דבש, סוכר, שמן, טחינה, תה, קפה, ביצים, נייר טואלט ועוד.
כ-1,000 חיילים היו אמונים על השינוע והחלוקה בסגר הראשון, והם אלו שסייעו לתושבי בני ברק ושכונות נוספות שהוכרזו כאזור תנועה מוגבל. ההיערכות צפויה לצאת לדרך, נוכח העלייה הרצופה בתחלואה וחשש מהתפרצות חמורה בשל הקושי לעצור את שרשרת ההדבקה.
לאחר פרסום המכרז, יידרשו הרשתות להיות ערוכות בתוך ימים ספורים עם מלאי המוצרים שייקבעו כרשימה המחייבת. בתוך כך, ברשתות השיווק מדווחים כי מתחילת השבוע - ובעיקר לאחר ההחלטה להשיב את המגבלות שננקטו בשיא המשבר, דוגמת סגירת אולמות אירועים, ביטול מופעי תרבות וצמצום מספר הסועדים במסעדות - נרשמה עלייה של כ-15% במכירות.
עלייה חדה יותר נרשמה בזירת האונליין, ככל הנראה על רקע הפעלת כלי האיכון שהוביל להכנסת עשרות אלפי ישראלים לבידוד, בשל חשיפה לחולה מאומת. בדומה לגל הראשון, כבר חשים ברשתות עלייה משמעותית בביקוש לביצים.