לשלומי נידם יש 15 חנויות וזירות מסחר וירטואליות באמזון, במדינות שונות. לפני כשנה אמזון נכנסה לדובאי - כולל הקמת מחסנים לוגיסטיים ואתר סחר מקומי. לטענת נידם, "ברחובות יש פרסומות של אמזון, מרגישים אותם פועלים. בארץ זו בינתיים רק פיקציה, הם זנחו את השוק שלנו".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נידם מספר כי "אמזון נכנסה לאיחוד כשרכשה אתר קניות מקומי שהסבה לאמזון מקומי. זה הצליח אז לפני חודשיים פתחו גם את אמזון ערב הסעודית. מיד פתחתי חנות".
2 צפייה בגלריה
שלומי נידם
שלומי נידם
שלומי נידם
(צילום: אדם)
זו פעם ראשונה שאתה עובד באיחוד האמירויות? "אני קונה מסוחרים בדובאי כבר 10 שנים. יש בדובאי נמל עם אזור סחר חופשי ללא מסים, ולכן היא הפכה מרכז סחר חשוב לעולם הערבי. גם המחירים שם טובים יותר לסוחרים כמוני שקונים כמויות. אני קונה בעיקר מוצרי אלקטרוניקה. טלפונים סלולריים ואביזרים לסלולר".
איזה יתרון יש בקנייה מדובאי כשכל העולם פתוח בפניך? "היתרון הכי גדול הוא כאמור הנמל עם אזור הסחר החופשי. גם הלוגיסטיקה עובדת מצוין וכל חברות השילוח הבינלאומיות עובדות שם, מה שמקל על הפעילות. הם שער לכל מדינות ערב, זה קהל פוטנציאלי של מעל ל-100 מיליון איש. הם מקבלים מחיר טוב ומוכרים גם לסוחרים זרים כמוני".
2 צפייה בגלריה
היתרון הכי גדול. נמל דובאי
היתרון הכי גדול. נמל דובאי
היתרון הכי גדול. נמל דובאי
היית בעצמך בדובאי? "לא, כי אין לי דרכון זר. אבל יש לי המון חברים משם שאני נפגש איתם במדינות אחרות, בתערוכות בענף, כחבר בקהילות אי קומרס. איך שהתפרסם הסכם הנורמליזציה קיבלתי טלפונים מסוחרים מדובאי ששמחו מאוד. ישראלים כבר מוכרים שם ביותר ממיליארד דולר בשנה, ואני צופה פריחה ברמת הסחר אונליין. גם היום אנחנו נותנים שירות לחברות ישראליות שרוצות לקנות בדובאי".
הקניון הגדול בעולם: צפו בדיווח של שליח ידיעות אחרונות ו-ynet בדובאי
(צילום: יניב חלילי)

מה ישתנה מבחינתך עם הסכם הנורמליזציה? "עכשיו אוכל לנסוע לשם ולהקים משרדים ומחסן שאוכל לפקח עליו. ביחסים עם הסוחרים אני לא רואה שינוי, הם ידעו תמיד שאני ישראלי ואף פעם זו לא הייתה בעיה, להפך. תמיד היה להם כבוד לישראל. הם יודעים שזו מדינה מפותחת ומעריכים את זה".