התפתחות דרמטית בתהליך מכירת ישראייר: הערב (חמישי), יממה אחרי שהמפרק אופיר נאור ביקש לאשר את ההצעה של רמי לוי בבית המשפט ולמכור לו את חברת התעופה, מגיעה הצעה חדשה משני גורמים זרים.
1 צפייה בגלריה
ישראייר מטוס איירבוס A320
ישראייר מטוס איירבוס A320
ישראייר מטוס איירבוס A320
(צילום: דני שדה)
בנק ההשקעות הקנדי Waviah capital בבעלות שלמה עובדיה, בנקאי בעל אזרחות ישראלית , וחברת אמרוק אוויאשן מאוסטרליה הפועלת גם בתחום התעופה, הגישו הצעה שעשויה להפוך ל"גיים צ'יינג'ר מבחינת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי שמקבלים את התמורה בעיסקה. הקבוצה מיוצגת ע"י עו"ד יורם ראבד משמרד שיבלת.
שני הגופים מציעים 170 מיליון שקל במזומן עבור ישראייר. 70 מיליון יותר מההצעה של רמי לוי. באדיה קפיטל תחזיק 51% מהמניות אם העיסקה תתממש ואילו החברה האוסטרלית ביתר ה-49%. זאת, מאחר שהיתר אחזקה בחברת תעופה ישראלית מחייב אזרחות ישראלית.
ההצעה נשלחה לפני כשעה למפרק אי.די.בי עו"ד אופיר נאור עם נכונות להפקיד מיד 10% משוויה כפיקדון. ההצעה מותנית בבדיקות נאותות של 60 יום וכאן גם נקודת התורפה שלה מבחינה מסויימת משום שרמי לוי מעביר מיידית 75 מיליון שקל למחזיקים. עם זאת, היות שמדובר בסכום גבוה, יתכן שהמחזיקים יסכימו לקחת את הסיכון. המחזיקים מבקשים ערבות מבנק ישראלי.
מוקדם יותר היום פורסם כי מחזיקי האג"ח של ישראייר שוקלים לבקש הארכת המו"מ עם המציעים השונים כדי לשפר את התמורה עבור חברת התעופה.
מי שמוכר את ישראייר למעשה הם מחזיקי האג"ח סדרה ט' של אי.די.בי, שהמניות משועבדות להם. מספר גופים שמחזיקים באג"ח טוענים כי ניתן למצות את המו"מ עם יתר המתמודדים, וכי הגשת המסמכים לבית המשפט מצד נאור הייתה מהירה מדי לטעמם.