אחרי שהוצאנו אתמול 40 מיליון שקל בשופינג איי אל, לפי ההערכות, הישראלים התנפלו גם על עלי אקספרס ואתרים סיניים, אמריקניים ובריטיים שחוגגים את יום הרווקים (סינגלס דיי). כך לפי נתוני חברת כרטיסי האשראי כאל, על כלל השוק.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בשעתיים הראשונות של חג המבצעים, ישראלים הוציאו 27 מיליון שקל באשראי בשעתיים, גידול של 54% לעומת אשתקד. מספר העסקאות עומד על 150 אלף עד כה, ירידה של 2% לעומת 2019, אך גובה העסקה הממוצע עלה ב-58% והסתכם ב-178 שקל. כעבור שש שעות המספר זינק ל-45 מיליון שקל, עלייה של 49% לעומת אשתקד ומספר העסקאות ממשיך להיות נמוך לעומת 2019 ב-6%: 263 אלף עסקאות. גובה עסקה ממוצעת עלה ב-59% ל-170 שקל.
2 צפייה בגלריה
קניות ברשת
קניות ברשת
הישראלים התנפלו גם על עלי אקספרס ואתרים סיניים, אמריקניים ובריטיים
(צילום: shutterstock)

התנפלות על אתרי אופנה בחו"ל, קונים פחות גאדג'טים

עיקר הטרפת: באופנה - מחזור העסקאות עלה ב-473% לעומת 2019 ועד כה ישראלים הוציאו 18 מיליון שקל, כשגובה עסקה ממוצעת עלה ב-48% ל-354 שקל. פה גם יש זינוק במספר העסקאות של 287% ל-51 אלף עסקאות. ניתן להעריף שבנוסף לעלי אקספרס, ישראלים קונם אופנה ב-SHEIN ובאסוס שיצא במבצע המסורתי ליום הרווקים: 25% הנחה.
ישראלים הוציאו בינתיים מיליון שקל על בריאות ותזונה עלייה של 100% לעומת אשתקד. מספר העסקאות עומד על 5,000, עלייה של 143%. גובה עסקה ממוצעת: 235 שקל, ירידה של 18% לעומת 2019. לכבוד יום הרווקים, באתר האמריקני הפופולרי על ישראלים אייהרב, מציעים 22% הנחה.
בזכות ירידת מחירים בארץ בשואבי אבק רובוטיים וטלפונים סלולריים, מספר העסקאות בתחום המחשבים והגאדג'טים מאתרים בחו"ל צנח ב-33%, לאלפיים עסקאות בלבד עד כה, כשגובה עסקה ממוצעת עלה ב-50% ל-333 שקל. סה"כ הוציאו עד כה מיליון שקל בקטגוריה. בסין עדיין משתלם יותר לקנות טלפונים סלולריים אבל פחות מבעבר. סיבה נוספת: מחסור בלפטופים במחירי ביניים הוביל לירידה בקניות בתחום זה.
למרות החגיגה, לפי חברת כאל, מחזור העסקאות בקניונים וירטוליים ירד ב-4% ל-25 מיליון שקל, מספר העסקאות ירד ב-22% ל-205 אלף עסקאות וגובה עסקה ממוצאת עלה ל-120 שקל - עלייה של 22%.

שופינג איי אל: 30 מיליון שקל ביומיים ב-2019, 40 מיליון שקל ביום ב-2020

חגיגה גם בשופינג אי אל: השנה הישראלים הסתערו על אתרי הסחר וכבר ביום הראשון (10 בנובמבר, אתמול) וכאמור, קנו במחזור מוערך של כ-40 מיליון שקל. לשם השוואה, בשנה שעברה הוציאו הישראלים בכל היומיים של שופינג איי אל כ-30 מיליון שקל בקניות באונליין באתרי סחר ישראלים.
מדובר בצמיחה של 185% כמעט פי שלושה לעומת אשתקד, כשענף האופנה מציג את הצמיחה הבולטת ביותר, כנראה בשל סגירת החנויות: 330% - פי 4.3. במחשבים חלה צמיחה של 129% ובשאר התחומים של 190%. בקניונים ואתרי סחר חלה עלייה של 69%. גובה הרכישה שם צמח ב-118%. באופנה גובה העסקה הממוצעת עלה ב-20%, במחשבים ב-14% ובשאר התחומים: 17%. עיקר הצמיחה נובעת מגידול במספר הרוכשים.
ב-2019 שופינג איי אל חל ב-7-6 בנובמבר והשנה הוא החל יום לפני יום הרווקים הסיני והמבצעים נמשכים גם היום. חלק ניכר מהאתרים אף הקדים את המבצעים. היקף הרכישות מהבוקר באתרים ישראלים ממשיך להיות גבוה למרות שאתרים רבים סובלים ממחסורים במלאים.
העלייה המשמעותית בקניות השנה בחג הזה, מיוחסת ליותר עסקים שמשתתפים בחג וגם לרעב של הישראלים לקניות לנוכח החנויות הסגורות בשל מגפת הקורונה. כמו כן, בעקבות המגפה, יש יותר בתי עסק שהשיקו אתר אינטרנט ובכך הנגישו את הרכישה לקונים בכל הארץ.
ראש חטיבת שרותי תשלום בכאל, אחיה פריד, מסר כי "כמצופה חודש נובמבר החל בעלייה משמעותית במכירות האונליין בהשוואה לשנה שעברה. הלקוחות הישראלים תמיד היו מתוחכמים, והיום יותר מתמיד מוכיחים שהם צרכנים חכמים שיודעים לנצל את ההזדמנויות הנקרות בפניהם.
"את הניצוצות הראשונים ראינו כמובן עם התפתחות משבר הקורונה, ועכשיו, עם פתיחתו של שופינג IL, והמבצעים העמוקים של יום הרווקים הסיני אנו רואים שנכון לשעה זו היקף המכירות הכולל באונליין מטפס להיקף של כמעט פי שניים לעומת אשתקד. עדות נוספת לתחכום הישראלי היא שינוי מסוים בהרגלי הצריכה ונטייה לכיוון צרכנות ממוקדת צורך, באתרים ספציפיים שמציעים הצעות ערך מעולות".
פורסם לראשונה: 14:20, 11.11.20