3 צפייה בגלריה
ירושלים כניסה לעיר
ירושלים כניסה לעיר
תוכנית רובע "הכניסה לעיר" בירושלים
(הדמיה: חברת עדן )
דירות מיקרו בכניסה לבירה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, אישרה השבוע למתן תוקף (כלומר באופן סופי) את העדכון לתוכנית רובע "הכניסה לעיר" בירושלים. כך נודע ל-ynet. במסגרת זאת ניתן יהיה לבנות ברובע 1,000 דירות "מיקרו" בשטח של 30-50 מ"ר בלבד. בנוסף, תוספת של כ-300 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה בכל הרובע, כך שכל המגדלים המתוכננים יוגבהו מ-36 קומות ל-40 קומות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
התוכנית להקמת פרויקט רובע "הכניסה לעיר" אושרה ב-2015 והיא משלבת מרכז עסקים, משרדים, מסחר, מלונאות, תיירות, תרבות ונופש. הרובע מחולק ל-14 מתחמים ובשנה שעברה עדכון התוכנית, שאפשר תוספת של דירות, אושר להפקדה. כעת, כאמור, אושרה התוכנית באופן סופי ולראשונה נודע כי כל יזם יוכל להמיר 15% מזכויות הבנייה לטובת הקמת "דירות מיקרו". זאת כחלק ממדיניות מינהל התכנון לתכנן דירות קטנות יותר על מנת להגדיל את היצע הדיור ולאפשר למגוון רחב יותר של אוכלוסיות למצוא דיור ראוי (למשל צעירים, סטודנטים, רווקים, גרושים וכדומה).
3 צפייה בגלריה
ירושלים כניסה לעיר
ירושלים כניסה לעיר
רובע "הכניסה לעיר", מלמעלה
(הדמיה: חברת עדן )
באזור צפויים להיבנות כ-20 מגדלים הכוללים כ-450 אלף מ"ר של שטחי תעסוקה לצד 85 אלף מ"ר של שטחי מסחר, 220 אלף מ"ר למלונאות ותיירות וכן 260 אלף מ"ר למבני ציבור ותרבות, הכוללים מבנים קיימים ומתוכננים כמו מרכז הקונגרסים, בנייני האומה, בניין הביטוח לאומי, הארכיון הציוני, היכל המשפט והקריה המחוזית. לצד אלו צפויים לקום 175 אלף מ"ר למגורים ודיור מוגן.
מאז שאושרה התוכנית לפני כשש שנים מבוצעות עבודות כרייה מתחת לאזור הכניסה לעיר, ולפני כשנה נסגרו שדרות שז"ר לתנועת כלי רכב פרטיים לצורך הפרדה מפלסית עבור רכב פרטי בתת הקרקע והקמת החניון. עבודות אלו צפויות להמשך עד שנת 2023. המתחמים שנמצאים בשלבי הקמה מתקדמים הם מתחם K ומגדל "מרום" הסמוך לתחנת רכבת ישראל "נבון".
3 צפייה בגלריה
ירושלים כניסה לעיר
ירושלים כניסה לעיר
תוכנית רובע "הכניסה לעיר" בירושלים
(הדמיה: חברת עדן )
אזור הכניסה לעיר מהווה מתחם עירוני משמעותי בבירה, החל מגשר המיתרים וקו הרכבת הקלה שעובר מעליו, דרך התחנה המרכזית ותחנת נבון. המתחם צפוי להפוך למרכז תחבורתי הכולל גם שלושה קווי הרכבת הקלה - האדום, הירוק והזהוב (שלוחת המוזיאונים), נתיבי תחבורה ציבורית וחניון ציבורי של 1,300 מקומות מתחת לשדרות שז"ר.
מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי, ציינה כי "התוכנית המעודכנת אפשרה מיצוי ראוי של קרקע במיקום האטרקטיבי ביותר בעיר, תוך הישענות על האב תחבורתי המשלב רכבות קלות, רכבת כבדה ותחנה מרכזית. כמו כן, דירות קטנות במיוחד ייתנו מענה בין השאר לסטודנטים וצעירים שמעוניינים לעבוד ולגור במרכז העיר ויאפשרו רובע עירוני חי ותוסס לאורך כל שעות היום".