צפו: מחאת עובדי אל על בצל כוונת החברה למשוך עודפים מקרן העובדים
(צילום: מוטי קמחי)
שרון בן יצחק, יו"ר נציגות עובדי אל על שלח היום בקשה דחופה למנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, כדי לאשר את הסיוע הנדרש לחברה בעקבות משבר הקורונה והפגיעה שחוותה במהלכו. במכתב הבקשה מלין בן יצחק על האפליה, לכאורה, בין חברות כמו קסטרו ופוקס שקיבלו מהאוצר מענקים עבור שימור עובדים, לעומת אל על, שבה דורש האוצר תוכנית הבראה בתמורה לתמיכה.
"אינך דן בכלל באפשרות לתת לאל על מענק אלא רק הלוואה, וגם בנוגע לכך הנך מערים קשיים בלתי נתפשים לאור המציאות הנוכחית", כותב בן יצחק. "בשבוע שעבר פורסמה הודעת משרד האוצר, על כך שיוענקו מיליארדי שקלים לרשתות הקמעונאיות. אני מברך על כך. עם זאת, שאלה אחת לי אלייך: במה שונים עובדי אל על מעובדי הרשתות הקמעונאיות? מדוע אינך מאשר מתן מענק להצלת פרנסתם של עובדי אל על בדומה למענקים שניתנו לצורך הצלת עובדי הרשתות הקמעונאיות".
2 צפייה בגלריה
מחאת עובדי אל על- החברה רוצה למשוך כספים ששייכים לעובדים
מחאת עובדי אל על- החברה רוצה למשוך כספים ששייכים לעובדים
מחאת עובדי אל על
(צילום: מוטי קמחי)
המכתב נשלח כשבמקביל מנהל ועד עובדי אל על מגעים מול הנהלת החברה בנוגע לאופי תוכנית ההבראה, הכוללת פיטורי 2,000 עובדים כתנאי לקבלת הלוואה בערבות מדינה. "למרות תפקידי כיו"ר נציגות עובדי אל על, שמייצג כ-6,500 עובדים, עד כה הזמן שאפשרת לי להביע את דעתי בפניך הסתכם בשלוש דקות בלבד. החשיבות של אל על כחברת תעופה לאומית הוכיח את עצמו פעם אחר פעם לאורך כל שנות קיומה של מדינת ישראל, ועתה ביתר שאת, בתקופת משבר הקורונה, לצערי, הנך מתעלם באופן שיטתי מעובדי אל על.
"בעוד עובדי אל על מחרפים את נפשם, וטסים עד לקצה העולם כדי להחזיר הביתה ישראלים שנתקעו בחו"ל, וכדי להביא לארץ מכונות הנשמה וציוד רפואי, אתה עסוק בלפרק את החברה. מזה שבועות שאני עומד מול אלפי עובדים, שנלחמים על פרנסתם, וחיים בחוסר ודאות קיומי, בעוד אתה מנהל מו"מ עיקש מול הנהלת החברה על מתן הלוואה בערבות מדינה לחברה. אבקש לדעת איך המדינה ומשרד האוצר, שהנך עומד בראשו, מתכננים לזרוק למעגל האבטלה והעוני עובדים ותיקים ומסורים שבנו את חברת אל על במו ידיהם ומועסקים בה מזה עשרות שנים? האם לקחתם בחשבון את העובדה שהמפוטרים הללו יהיו זכאים לתשלום דמי אבטלה, ויהוו נטל נוסף על כלכלת המדינה בעת הקשה הזו?", מוסיף בן יצחק.
2 צפייה בגלריה
משלוח הריאגנטים
משלוח הריאגנטים
משלוח ציוד רפואי במטוסי אל על
(צילום: דוברות אל על )
"לאור התנהלותך בעניין נראה, שאינך מוטרד מהאפשרות שחברת אל על תגיע למצב של חדלות פירעון, ותיאלץ לפטר אלפי עובדים המועסקים בה. במקרה של קריסת אל על בעת כהונתך בתפקידך, ייגרם אף נזק בל יתואר בגין סגירת השמיים בעתות משבר ויצירת תלות מסוכנת בחברות תעופה זרות, וכל הנזקים הללו יירשמו לחובתך לדיראון עולם .אני קורא לך להפסיק להערים קשיים, ולהעניק לחברה את הסיוע הכספי שלו היא זקוקה, כפי שעשו כל הממשלות בעולם", מסכם בן יצחק במכתבו.
מנכ"ל האוצר סירב להתייחס לדברים.