למרות הקורונה: ענקית הטכנולוגיה אפל פרסמה הערב (ה') לאחר סיום המסחר בוול סטריט את דו"חותיה לרבעון הפיסאלי השני - ועקפה את תחזיות האנליסטים.
הרווח הנקי המתואם של החברה עמד על 11.25 מיליארד דולר, 2.55 דולרים למניה, ירידה לעומת 11.56 מיליארד דולר, 2.46 דולרים למניה בתקופה המקבילה אשתקד - אך מעל תחזיות האנליסטים לרווח של 2.24 דולר למניה.
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-58.3 מיליארד דולר, עלייה קלה לעומת 58.03 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד - ומעל צפי האנליסטים שעמד על 57.8 מיליארד דולר. מניית אפל עלתה ב-1.2% במסחר המאוחר, אך מעט אחר כך מחקה את העליות.
עם זאת, נתון ההכנסות מהווה החמצה משמעותית לעומת תחזיות אפל בסוף השנה שעברה, שעמדו על בין 63 מיליארד ל-67 מיליארד דולר.
כחברה שעיקר הכנסותיה מגיעות ממכירה של מוצרי חומרה יקרים, אפל הושפעה בצורה קשה במיוחד מהמשבר הכלכלי, בוודאי בהשוואה לענקיות טכנולוגיה אחרות שפעילויות כמו שירותי ענן ואפילו פרסום אפשרו להן להגדיל את הכנסותיהן, גם אם בשיעור קטן יותר מבעבר.
החברה הודיעה כי תרחיב את התוכנית לרכישה עצמית של מניותיה ב-50 מיליארד דולר, ותגדיל את הדיבינד הרבעוני ב-6% ל-82 סנט למניה.
למרות השהות הממושכת בבית: ההכנסות מאייפד, אייפון ומק ירדו
הגידול בהכנסות התאפשר חרף צניחה בולטת בקטגוריות החומרה המרכזיות של אפל, ובראשן ירידה של 6.7% במכירות האייפון ל-28.95 מיליארד דולר.
למרות אינדיקציות לעלייה עולמית בביקוש למחשבים אישיים וטאבלטים, לאור השהות הממושכת בבית, המגמה לא ניכרה במוצרי אפל: הכנסות האייפד ירדו ב-10.3% ועמדו על 4.37 מיליארד דולר, והכנסות המק ירדו ב-2.9% ל-5.35 מיליארד דולר.
את החברה הצילו מעט מוצרי החומרים הקטנים של אפל (בקטגוריית "לבישים, הום ואביזרים"), שרשמו עלייה 22.5% עם הכנסות של 6.28 מיליארד דולר, וקטגוריית השירותים שהכנסותיה גדלו ב-16.6% ל-13.45 מיליארד דולר.
בחלוקה גיאוגרפית, הכנסות אפל ירדו באמריקה (ב-0.5% ל-25.47 מיליארד דולר), בסין (ב-7.5% ל-9.45 מיליארד דולר) וביפן (ב-5.9% ל-5.21 מיליארד דולר). מנגד, אפל הצליחה להגדיל את הכנסותיה באירופה ב-9.5% ל-14.29 מיליארד דולר, וכן באסיה-פסיפיק, שם עמדו ההכנסות על 3.89 מיליארד דולר, גידול של 7.5%.
טים קוק: שיא רבעוני במוצרים הלבישים
בניגוד לנהוג בדרך כלל, אפל לא פרסמה תחזיות לרבעון הנוכחי. זאת, ככל הנראה, לאור חוסר הוודאות השורר בשוק עקב המשבר המתמשך.
"למרות ההשפעה העולמית חסרת התקדים של קוביד-19, אנחנו גאים לדווח שאפל צמחה ברבעון זה, בזכות שיא כל הזמנים לשירותים ושיא רבעוני במוצרים הלבישים", אמר מנכ"ל אפל, טים קוק, בהודעה לעיתונות.
"באווירה קשה זו, המשתמשים שלנו משתמשים במוצרי אפל בדרכים חדשות כדי להישאר מחוברים, מיודעים, יצירתיים ופוריים. יש לנו מוטיבציה והשראה לא רק להמשיך ולעמוד בדרישות אלו בדרכים חדשניות, אלא לתרום כדי לתמוך בתגובה העולמית, החל מעשרות מיליוני מגיני פנים שייצרנו ושלחנו לאנשי רפואה בכל העולם, ועד למיליונים שתרמנו לארגונים כמו Global Citizen ו-America’s Food Fund".