למרות המשקיעים שהתנפלו על המכרז לרכישת ישראייר והפיחו אופטימיות לגבי עתיד ענף התעופה, המצב בשטח עדיין קשה. ל-ynet נודע כי אל על הודיעה אמש (שלישי) לכ-45 טייסים כי הם היא מוציאה אותם שוב לחל"ת, ובנוסף הודיעה החברה כי משרתם של כ-170 הטייסים שעדיין פעילים, וביניהם קברניטים ותיקים שהמשיכו לטוס לאורך כל התקופה מאז פרוץ הקורונה, תרד ל-75%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בתקופה האחרונה החזירה אל על כמה עשרות טייסים מחל"ת בעקבות מה שהיה נראה כמו התאוששות בענף. החיסונים ופתיחת הקווים לדובאי, איי סיישל ואחרים הגבירו את הפעילות, אלא שכעת נרשמת שוב נסיגה בביקושים בעקבות הסגר השלישי, הנחיית משרד הבריאות בדבר בידוד לכל החוזרים מחו"ל ועלייה בשיעור החולים מקרב החוזרים מחו"ל.
1 צפייה בגלריה
מטוסי אל על
מטוסי אל על
מטוסי אל על
(צילום: AFP)
רק היום פורסם ב-ynet כי בטיסה מדובאי לישראל אותרו 14 חולי קורונה שחייבו את כל שאר הנוסעים בבידוד. בתוך כך, בסוכנויות הנסיעות מדווחים גם הם על ביטולים רבים של טיסות שהוזמנו.
בחודשים האחרונים כ-400 טייסים מתוך 560 טייסי אל על מצויים בחל"ת. אל על עדיין מוציאה עד 10 טיסות ליום ליעדים שונים, כמו דובאי, לונדון, קייב וארה"ב, אלא שכעת הטיסות שוב יוצאות בתפוסה של עד 30% ומדובר למעשה בטיסות שגורמות הפסדים לחברה.
לראשונה: מטוס אל על נוחת באבו דאבי
(מתוך sky news arabia)

כזכור, בשיאה של אל על הועסקו כ-650 טייסים, ובתוכנית ההבראה שכפה האוצר על החברה כתנאי למתן סיוע ממשלתי לחברה נקבע כי 71 טייסים יפוטרו ו-40 נוספים, בני 63-65 - יפרשו. כמו כן בוטלה קליטתם לעבודה של טייסים חדשים שכבר עברו הכשרה.
אל על מצפה בימים אלה לכניסת המנכ"ל החדש, אביגל שורק, שיחליף את גונן אוסישקין, ומחכה כי בעליה החדשים אלי רוזנברג ישלים את קבלת ההלוואה בערבות מדינה בסך של 400 מיליון דולר או גיוס הון בסכום דומה שיאפשר לחברה להמשיך לפעול.