המשבר הכלכלי בעולם: חברת וולט דיסני דיווחה הלילה על הפסד של כמעט חמישה מיליארד דולר ברבעון השני, בגלל מגפת הקורונה ששיתקה את גני השעשועים של החברה, את הפקות הקולנוע ואת ספינות הקרוז שלה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הכנסות החברה ברבעון צללו ב-42% - משיא של 20.25 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד ל-11.78 מיליארד דולר ברבעון שהסתיים השנה.
1 צפייה בגלריה
דיסני וורלד בפלורידה
דיסני וורלד בפלורידה
דיסני וורלד בפלורידה
(צילום: AP)
מניית דיסני ירדה עם פרסום הדו"חות ב-2% במסחר המאוחר, אך התאוששה ועברה לעלייה של 4%. מתחילת השנה איבדה מניית דיסני 19% משוויה, בשעה שמדד S&P 500 עלה ב-2% בתקופה זו.
עיקר הירידה בהכנסות החברה נרשמה בתחום פארקי השעשועים שהיו סגורים רוב הרבעון. ההכנסות בסעיף זה צנחו ברבעון ל-983 מיליון דולר לעומת 6.58 מיליארד דולר אשתקד. חטיבת הטלוויזיה של דיסני דיווחה על ירידה מתונה בהכנסות - 6.56 מיליארד דולר לעומת 6.71 מיליארד לפני שנה, וחטיבת הסרטים של דיסני ירדה בהכנסות מ-3.84 מיליארד דולר לפני שנה ל-1.74. מיליארד ברבעון הנוכחי.
נקודת האור היחידה בעסקי דיסני ברבעון הקורונה היתה חטיבת שידורי הסטרימינג בטלוויזיה, דיסני+, שהחלה לשדר בנובמבר אשתקד וכעת צברה כבר 57.5 מיליון מינויים ודיווחה על הכנסות של כמעט ארבעה מיליארד דולר ברבעון החולף.
סיוע נוסף לעסקי דיסני יוכל לבוא ברבעון הנוכחי עם חידוש שידורי הספורט בערוצי ESPN ורשת ABC שבבעלות דיסני. שני הערוצים הללו משדרים את משחקי ה-NBA וליגת הבייסבול שחידשו את משחקיהם רק בחודש האחרון.