קבוצת קוקה קולה ישראל ממשיכה בצעדי התייעלות, על רקע פגעי הקורונה במכירות הקבוצה בעקבות אובדן מכירות בשוק המוסדי וסגירת בתי הקפה והמסעדות. ההסתדרות אישרה היום (רביעי) סכסוך עבודה במפעל טרה בפארק תעשיות נ.ע.ם ליד נתיבות, בו מועסקים כ-400 עובדים בהסכם קיבוצי.
לטענת ההסתדרות, הסיבה לסכסוך היא קיצוצי השכר המתוכננים ושינויים חד-צדדיים באופן הפעלת המפעל, הכוללים בין היתר את ביטול משמרת העבודה במוצאי שבת. את הבקשה אישרו חברי מזכירות ההסתדרות במרחב הנגב באופן טלפוני.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מפעל טרה ליד נתיבות
מפעל טרה ליד נתיבות
מפעל טרה ליד נתיבות
(צילום: חיים הורנשטיין)
יש לציין כי על פי סטורנקסט, הבודק את השוק המסומן, קרי - רשתות מזון, עלו מכירות טרה בקורונה בשיעור דומה לעליית שוק המזון כולו, בכ-11%, אך סטורנקסט לא כולל את רוב השוק המוסדי.
יו"ר ועד עובדי טרה, מנשה פנחס: "צר לי שלאחר כ-16 שנים של שקט תעשייתי מוחלט, וזאת בזכות התנהלות מושכלת של ועד העובדים וההנהלות, הגענו בלית ברירה להכרזה על סכסוך עבודה. זו תעודת עניות להנהלת טרה".
בעילות לסכסוך צוינו דרישות הנהלת טרה "להפחתה קבועה בהוצאות השכר ותנאי העבודה של עובדי ההסכם הקיבוצי, ושינוי קבוע בסדרי העבודה, וכן שינויים שהיא נוקטת באופן הפעלת המפעל, לרבות משמרות מוצאי שבת וסדר משמרות".
עוד נכתב: "ההנהלה נקטה צעדים חד-צדדיים ללא הידברות עם נציגות העובדים, תוך הפרת סיכומים ובחוסר תום לב". מ"מ יו"ר מרחב הנגב, נורברט בוקובזה: "לצערי, הנהלת טרה נקטה צעדיםלא הידברות. לא נאפשר פגיעה כזו".
מטרה נמסר: "מתנהל מו"מ בנושאים שונים של ההנהלה מול וועד העובדים. נדגיש כי אין כוונה לפטר עובדים או לחילופין לקצץ בשכרם, וההנהלה אף הקדימה העלאות שכר מתוכננות. בנסיבות העניין, אין כל עילה לסכסוך העבודה".