משרד התחבורה הודיע שהחל ממחר (ג') יוכלו מאות אלפי נוסעים שרכשו מנוי חופשי חודשי לקבל פיצוי עבור התקופה שבה לא יכלו להשתמש בשירותי התחבורה הציבורית, עקב משבר הקורונה. על פי ההערכות המדינה חייבת לנוסעים כמה עשרות מיליוני שקלים.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במהלך חודש מרץ צומצמו בהדרגה שירותי התחבורה הציבורית בישראל, עד לשיעור של 25% בלבד בהיקפם, כאשר שירותי הרכבת הושבתו לכל התחנות. במטרה למנוע פגיעה בנוסעים שרכשו מנויים תקופתיים בתחבורה הציבורית, החליט משרד התחבורה על מתן פיצוי לנוסעים שלא יכלו לממש את זכאותם במסגרת המנוי.
על פי מתווה שסוכם בין משרדי התחבורה והאוצר, נוסעים שרכשו מנוי חופשי חודשי לחודש מרץ יוכלו לקבל את הפיצוי באמצעות אחת מהאפשרויות הבאות: קבלת חופשי חודשי לשבועיים בחינם, רכישת "חופשי חודשי" בהנחה של 50%, או טעינת "ערך צבור" עם יתרה של רבע מעלות החוזה שהיה ברשותם.
את ההחזר ניתן לקבל דרך אפליקציות ההטענה של הרב קו, הופ-און או רב קו און ליין. עוד אומרים שם שבמידה ויש ברשות הנוסע טוען כרטיסים או טלפון חכם המתאים לטעינה, ניתן להטעין את ההחזר באמצעות הטלפון. במידה ולא, ניתן להזמין את הפיצוי באינטרנט ולממש אותו בתחנות הטעינה של החברה.