הסגר שאותו מתכננת להחיל הממשלה בסופי שבוע אמנם עוד לא אושר באופן סופי בכנסת, אך בינתיים בשטח מתארגנת מחאה של בעלי עסקים במגזר הערבי. אלה טוענים כי יפתחו את העסקים ביום שבת גם אם יוחלט על הטלת סגר. הסיבה לדבריהם: מדובר ביום היחיד שיש בו פעילות עסקית משמעותית בתקופת משבר הקורונה.
"בעלי עסקים מהמגזר הערבי לא יכולים לעמוד בגזרה לסגירת בתי העסקים בימי שבת שהם הימים החזקים ביותר והמשמעותיים ביותר להחזקת העסק בימי משבר הקורונה", מסביר זאיד זאיד, מנכ"ל ובעלים של קומפלקס האופנה E&T משפרעם. "כ-40% מכלל פעילות המכירות של העסקים במגזר הערבי הם בשבת וסגירת עסקים ביום זה היא מכת מוות לאלפי עסקים במגזר הערבי והדרוזי".
1 צפייה בגלריה
החניון בביג בירכא ריק לחלוטין בשישי בצהריים
החניון בביג בירכא ריק לחלוטין בשישי בצהריים
מרכז ביג בירכא
(צילום: דניאל סלאמה)
בעלי עסקים גדולים מהמגזר הערבי פנו היום (ד') לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לבטל את ההחלטה לסגירת העסקים בשבת, שהיא כאמור יום המכירות החזק ביותר במיוחד בירכא, שם פועלים עסקים כמו מיי בייבי ואחרים שמושכים אליהם בסופי שבוע קונים רבים מכל הארץ.
לדבריהם, סגירת העסקים בסופי שבוע תביא לפשיטות רגל ולסגירת אלפי עסקים במגזר. זאיד שעומד בראש ההתארגנות מציין ש"אם ראש הממשלה וועדת הקורונה לא ייתנו אישור לפתיחת העסקים בשבת לא תהיה לנו ברירה אלא להפר את התקנה, כי זה החיים שלנו, וגם ככה אנחנו נמצאים על זמן שאול בהחזקת עסקים המעסיקים עשרות אלפי עובדים. כמו שביצעתם מהלכים לשיפור התקנות האחרונות למסעדות, בתי מלון ומכוני כושר, הממשלה חייבת לסייע בשינוי התקנה לסגירת עסקים בסופי שבוע במגזר הערבי".