קבוצת הכשרת הישוב מרחיבה את פעילותה בתחום הייזום למגורים וההתחדשות העירונית. החברה-הבת הכשרת הישוב התחדשות עירונית דיווחה היום (א') כי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב העניקה לה היתר בנייה לפרויקט תמ"א 38 ברחוב ליסין 23 שבאזור כיכר המדינה ברובע 4 בתל אביב. מדובר בפרויקט בנייה והריסה מחדש ראשון של החברה.
במסגרת הפרויקט ייהרס מבנה מגורים עם 3 קומות ו-8 דירות לטובת הקמת בניין חדש עם 7 קומות ו-17 דירות בלבד. לשם השוואה, כפי שפורסם ב-ynet לאחרונה ניתן היתר בנייה לפרויקט תמ"א 38 נוסף באותו הרובע, במסגרתו יוקם בניין בן 7 קומות, שצפוי לכלול 50 דירות חדשות – פער של יותר מ-30 יחידות דיור.
בחברה מסבירים כי מדובר בפרויקט בוטיק, שמבקש לאפשר לדיירים להתגורר בחצי קומה. המחירים בהתאם: החל מ-4 מיליון שקל לדירות 3 חדרים ועד ל-8.5 מיליון שקל לדירות 5-6 חדרים במכירה המוקדמת (פריסייל). הפרויקט, שישתרע על פני כ-4,100 מ"ר, נאמד ב-55 מיליון שקל. תחילת ההקמה צפויה להתחיל ברבעון השני של 2021 והצפי לסיום בסוף 2023.
1 צפייה בגלריה
פרויקט פינוי בינוי רחוב ליסין תל אביב הכשרת היישוב
פרויקט פינוי בינוי רחוב ליסין תל אביב הכשרת היישוב
פרויקט תמ"א 38 של הכשרת הישוב ברחוב ליסין בת"א
(הדמיה: pitom studio)
לפני מספר חודשים דיווחה החברה כי חתמה עם הפניקס חברה לביטוח על הסכם למימון הפרויקט בהיקף של 117 מיליון שקל. בנוסף, במסגרת פעילותה בתל אביב, היא מקדמת גם הוצאת היתר בפרויקט התחדשות עירונית ברחוב דה-האז.
רובע 4 משתרע בין הרחובות פנקס בצפון, ארלוזורוב בדרום, דרך נמיר ממזרח ואבן גבירול ממערב. תוכנית הרובע, שאושרה לפני כשנתיים וחצי, מאפשרת להוסיף כ-5,000 יחידות דיור חדשות במסגרת התחדשות עירונית, באמצעות קביעת זכויות בנייה לבנייה חדשה ולתוספות על בניינים קיימים, לצד פישוט הליכי רישוי בפרויקטים של תמ"א 38, כך שחלק מההוראות שלה יהיו עדיין תקפות לאחר שתוקפה יפוג.
עופר נמרודי, מנכ"ל הכשרת הישוב, מסר: "תחום הייזום למגורים וההתחדשות העירונית הוא מנוע צמיחה אסטרטגי של החברה. בשנים האחרונות השקענו משאבים משמעותיים, ואנו קוטפים כעת את הפירות. עם תחילת הביצוע של פרויקט ליסין, נהיה בביצוע במקביל של למעלה מ-250 יחידות דיור בישראל, כשאנו ממשיכים לקדם צבר פרויקטים של אלפי יחידות דיור אשר יכנסו לביצוע בשנים הקרובות".