הסכם היסטורי המסדיר את זכויות התושבים ביישוב מבוא מודיעים, אשר נשרף במאי 2019, צפוי להיחתם ביום ראשון הקרוב בין ועד היישוב לרשות מקרקעי ישראל. כזכור, עוד בטרם השריפה, לתושבי היישוב לא היו זכויות על הקרקע והם היו באמצע תהליך קבלת זכויות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כאמור, היישוב נשרף כולו לפני כשנה וחצי ובמסגרת השיקום ובניית היישוב החדש, הצליחו - המועצה האזורית חבל מודיעין והתושבים, להגיע להסדר עם רמ"י, המסדיר את זכויותיהם על הקרקע, לאחר כ-50 שנים בהם לא הוסדרו זכויות התושבים בקרקע.
2 צפייה בגלריה
מבוא מודיעים 25 במאי 2019
מבוא מודיעים 25 במאי 2019
מבוא מודיעים, 25 במאי 2019
(צילום: אריק דנינו)
ביוני 2019, אישרה הממשלה להעביר תקציב של 84 מיליון שקלים לשיקום היישוב, יחד עם היישוב הראל שגם נפגע בשריפה. רוב כסף זה הועבר לשיקום תשתיות היישוב וכן לבניית אתר קרווילות, לשכר דירה לאלו שלא יכלו לחזור לבתיהם.
לאחר השריפה, העמידה המועצה האזורית חבל מודיעין פתרונות דיור לתושבים ותמכה בהם לאורך כל הזמן. כיוון שהאירוע לא הוגדר כאירוע לאומני, מצאו עצמם התושבים, שמרביתם היו ללא ביטוח, ללא בית וללא זכויות על הקרקע.
2 צפייה בגלריה
תושבי מבוא מודיעים מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים
תושבי מבוא מודיעים מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים
תושבי מבוא מודיעים מפגינים מול בית ראש הממשלה בירושלים
ראש המועצה, שמעון סוסן, הצליח להוביל להחלטת ממשלה שמשמעותה סיוע לתושבים ובניית יישוב זמני עד להקמת יישוב הקבע מחדש.
מנחם דנון, מזכיר האגודה של מבוא מודיעים, אמר הערב (חמישי) ל-ynet: "הגענו לסיום ואני מקווה שבזאת סיימנו את הפרשה ונוכל להקים את הבתים שלנו בחזרה".