התוכנית של מנכ"ל תנובה לשעבר אריק שור להקמת תאגיד מזון שיתחרה בחברות מזון גדולות מגיעה לבית משפט. מישל פרג'ון, שלטענתו השקיע במיזם 16 מיליון שקל, טוען שאיבד את כל השקעתו כתוצאה "ממחדלים של אריק שור ואחרים בניהול המיזם".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
את התביעה בסך 16 מיליון שקל הגיש פרג'ון בביהמ"ש המחוזי מרכז נגד שור ואיל ארד, ששימש בעבר סמנכ"ל מכירות בתנובה באמצעות עו"ד עופר שפירא ועו"ד דוד הדר ממשרד שבלת ושות'.
1 צפייה בגלריה
אריק שור
אריק שור
מנכ"ל תנובה לשעבר אריק שור
(צילום: עמית שעל)
בתביעה נטען, כי הנתבעים "הימרו על כספי התובע בקלות דעת, בפזיזות ומתוך אדישות לנזקים שייגרמו לו".
בנוסף נטען, כי ב-2017 נכנס פרג'ון לשותפות עם אריק שור ואיל ארד במיזם. לטענתו, על פי התוכנית הוקמה חברת מזון שהייתה אמורה לרכוש ולהשקיע במפעלים קטנים ובינוניים ולהתחרות בחברות כמו תנובה ושטראוס. "אריק ואיל הציגו עצמם כבעלי ניסיון וגרמו לו להשקיע בעוד הם עצמם לא השקיעו שקל במיזם לאורך תקופת פעילותו. חלוקת האחריות בין הצדדים הייתה ברורה ומוסכמת - מישל ישקיע כסף ואילו אריק ואיל ינהלו את המיזם בפן המקצועי, האסטרטגי, הפיננסי והתפעולי".
אלא שלטענת פרג'ון, "בתוך פרק זמן קצר של כשנה וחצי בלבד ירדה לטמיון כל השקעתו כתוצאה מזלזול ופזיזות ביחס לכספי המשקיע, מצגי שווא, שימוש בכספים למטרות שלא אושרו על ידי התובע, קבלת החלטות עסקיות פזיזות".
עוד נטען, כי התובע הוא "איש תמים שהשותפות עם הנתבעים היא לו השקעתו הראשונה בישראל. התובע נתן אמון באריק שור שהיה מנכ"ל תנובה בעברו. התובע הסכים להיכנס לשותפות עם הנתבעים, בין היתר, על סמך התחייבותו של שור שהוא ינהל מקרוב את המיזם העסקי... אלא שהבטחות לחוד ומעשים לחוד. בפועל אריק שור כמעט ולא היה מעורב בניהול המיזם ולא השקיע בו ולו את הזמן המינימלי הדרוש לשם פיקוח וניהול אפקטיבי. אריק שור יצא להרפתקאות עסקיות תמוהות ורשלניות וגרם למישל להזרים למיזם עוד ועוד כספים... הנתבעים ניצלו באופן ציני את תמימותו של התובע".
את הנתבעים מייצגים עוה"ד אורן גרוס ונועה נודלמן. טרם הוגש כתב הגנה.
מעוה"ד אורן גרוס ונועה נודלמן ממשרד שמעוני גרוס ושות' המייצגים את אריק שור ואיל ארד נמסר: "הטענות הנטענות כנגד אריק ואיל מופרכות מיסודן והתביעה נגדם תידחה".