מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: תנור פיצה "MaestroPizza" מדגם HLB 8510 P של טקה (Teka). המחיר: 4,290-4,186 שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
תנור הפיצה של טקה
תנור הפיצה של טקה
תנור הפיצה של טקה
(צילום: יח"צ)
עוד תנור פיצה. ישראלים ממש רוצים פיצה לאחרונה. כנראה בצדק, כי אין על פיצה. התנור של טקה הוא תנור ביתי שמגיע לחום הנדרש לפיצה, בניגוד לטאבונים המוכרים הדורשים בלון גז משלהם. אבל האם הוא מספק את הסחורה? בדקנו.
שורה תחתונה, כבר בהתחלה: תנור הפיצה של טקה הוא בשורה של ממש עבור חובבי הטאבון שלא בורכו בחצר או מרפסת אבל אוהבים את הפיצות שלהם מנומרות בחברבורות חריכה מגרות.
בימים כתיקונם הוא משמש כתנור מסורתי עם כל הפונקציות הרגילות והמתקדמות: החל מהפשרה, דרך גריל מוגבר ועד למצב חיסכון באנרגיה וניקוי עצמי. בימים שבהם מתחשק לאכול פיצה כמו בפיצריות, הוא הופך לתנור פיצה עוצמתי שמגיע ל-340 מעלות, חום שמתקרב לחום של טאבון ומספיק כדי להפיק פיצה מקצועית תוך פחות משתי דקות.
תנור הפיצות ברוחב מספק לפיצה משפחתית ונראה כמו תנור מסורתי, אך בשונה ממנו הוא מגיע עם אבן שמוט ומסילה מובנת בחלקו העליון, עליה ממקמים את האבן כדי ליהנות מקראסט וצלייה אחידה ומהירה.
כך פועל העניין: מדליקים את התנור על פונקציית הכנת פיצות, ואז מתחילה ספירה לאחור שבמהלכה אין לפתוח את דלתות התנור. בתום 35 דקות התנור מגיע לחום מקסימלי של 340 מעלות ומצפצף כחיווי להכנסת הפיצה לתנור.
התנור מגיע עם כף ייעודית להכנסת פיצה בקוטר 35-30 ס"מ, שמאפשרת להחליק את הפיצה ישירות לאבן השמוט הלוהטת. מרגע פתיחת הדלת כשהתנור הגיע לחום המקסימלי, ספירה קדימה מופיעה על הצג ומראה כמה זמן הפיצה נמצאת בתנור. כדי ליהנות מחריכה אחידה והיקפית כמו בפיצריה, כדאי לפתוח את דלת התנור לאחר דקה וקצת ולסובב את הפיצה ב-45 מעלות, וכך שוב לאחר חצי דקה. בתום שתי דקות מתקבלת פיצה מרשימה למראה עם "כוויות" חריכה מגרות וקריספיות כיפית בחלקה התחתון.

כולל פונקציית ניקוי עצמי יעילה, אך יקר מאוד

כדי לנקות התנור, ישנן שתי אפשרויות: פונקציית Hydroclean - ניקוי עצמי של התנור ב-24 דקות עם כוס מים וכמה טיפות של חומר ניקוי, וניקוי פירוליטי המתבצע באמצעות חימום התנור לטמפרטורה גבוהה עד כחמש מאות מעלות צלזיוס כך שהשומן ושאריות המזון שהצטברו בדפנות תא האפייה ובקרקעית התא נשרפים והופכים לאפר. יעיל מאוד לתנור פיצה שצובר המון שומן ושאריות.
חוץ מפיצה, התנור מצויין למאפים שמצריכים חום עוצמתי וממוקד ואפייה קצרה לטובת שמירה על מרקם פנימי אלסטי ועסיסי. מאפים ממולאים שהכנו מבצק שמרים יצאו נהדרים ושמרו על אותו איזון בין חוץ קריספי לבצק עסיסי ואוורירי בחלק הפנימי.
חשוב לקחת בחשבון שפונקציית הפיצה בה התנור עובד על 340 מעלות פועלת ל-50-30 דקות, אחריהן נשמעת התראה ויש לכבות את התנור שמקרר את עצמו בהדרגה. וזאת בניגוד לטאבון שיכול לפעול בעוצמה הגבוהה ביותר כל עוד יש גז בבלון.
לסיכום, מדובר ביופי של פונקציה שצולחת בגדול את מבחן התוצאה ואכן מפיקה פיצה כמו בפיצריות. הבעיה היחידה היא המחיר. התנור של טקה עולה יותר מתנור ממש טוב ועוד טאבון. מצד שני, אם כאמור אין לכם מרפסת או כח לבלגן של להדליק טאבון, זה פיתרון שבהחלט שווה לשקול.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.