מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: שוטף ושואב רצפות אלחוטי floor one s3 של TINECO. מחיר: 2,350-2,480 שקלים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
שואב-שוטף. צירוף המילים נשמע מצד אחד קסום - סוף סוף הרצפה תהיה ממש נקיה, ומצד שני לא לגמרי ברור איך הדבר עובד. חברת TINECO הוציאה שואב שוטף שגם מתיימר להיות חכם. האמנם? בדקנו.
1 צפייה בגלריה
בדקנו: שוטף ושואב רצפות אלחוטי Floor One S3 של Tineco
בדקנו: שוטף ושואב רצפות אלחוטי Floor One S3 של Tineco
שוטף ושואב רצפות אלחוטי Floor One S3 של Tineco
(צילום: יח"צ)
אז מה זה בעצם שואב שוטף? מדובר על שואב אבק המגיע עם מיכל מים קטן, אשר במהלך השאיבה מזרים מים למברשת השואב שבתחתית השואב. המברשת מתגלגלת, אוספת לכלוכים ובדרך מעבירה שטיפה על הרצפה ואוספת את המים שהשואב מוציא. אם רוצים שהשואב ישאב בלבד, מוציאים את מיכל המים.
מבחינת עוצמת השאיבה, השואב נותן פה עבודה מצויינת. לפי היצרנים, השואב מגיע עם חיישנים חכמים שבעזרתם מהירות הגלילה וזרימת המים מתכווננים באופן אוטומטי אל הלכלוך שנוצר ומנקים במהירות. הוא בהחלט מנקה במהירות. הוא חזק מאוד, שאב כל מה שהצבנו בפניו, ואף הצליח להתמודד עם שטיח מזן שאגי (פרוותי במיוחד). האופן שבו הוא עובד גורם לכך שהשואב קצת מושך קדימה. זה לא מקשה על השאיבה, ודווקא נותן תחושה חביבה של שואב רעב שמת לנקות.
למרות העוצמה, הוא שקט למדי. מהפחות רועשים שפגשנו. כאשר מחברים אליו את מיכל המים מתגלה עולם שלם של ליכלוך שלא ידענו שהיה לנו על הרצפה. המים מרימים לכלוכים ואבק שהיה דבוק לרצפה וחלקו את חלקו אפילו לא ראינו כשהתחלנו לשאוב.
לאחר שטיפה הרצפה יוצאת נקייה ונעימה כאילו שטף אותה מישהו שיודע דבר או שניים על ניקיון, בניגוד לשיטת ה"בואו נשפוך הרבה מים, קצת נשפשף וננגב", הנהוגה אצלנו. הרצפה מבריקה ונעימה למגע, אך פסי רטיבות דווקא יש. לא מאוד ברורים, אבל שמים לב אליהם כשמסתכלים מקרוב.
עם זאת, השואב שוטף מצויין, אך מכיוון שהמברשת שלו נרטבת בשטיפה, תצטרכו להחליף אותה כשתרצו לשאוב שטיח. השואב מגיע עם מברשת נוספת, ההחלפה לא מסובכת, ובכל זאת, קצת התעסקות.
חיסרון אחר הוא שהשואב הוא רק שואב עמידה, כלומר לשטיחים ורצפה בלבד. אין פה ראשים שונים, צינור דק להגיע לחריצים בספה וכולי, כך שבגדול, תצטרכו עוד שואב בבית. אולי רק שואב ידני קטן, ועדיין. התחושה היא שהשואב הזה נועד קודם כל למי שצריך שטיפה טובה.
חיסרון שלישי מגיע כשצריך לנקות את כל הגועל שהשואב אסף. המים המטונפים מגיעים למיכל ייעודי שאותו פשוט שופכים, אבל הלכלוך מתאסף על פילטר, ובהיותו לכלוך רטוב, הוא נדבק לפילטר. הוא אמנם יוצא בקלות, אבל תצטרכו להיעזר בידיים בשביל זה, וזה קצת מגעיל.
נחזור ליתרונות - תצוגת השואב היא במסך LED יעיל. הסוללה חזקה ומספיקה לכחצי שעה של ניקיון בלי הטענה. השואב מגיע עם עמדת הטענה נוחה מאוד, שממוקמת על הרצפה ואין צורך להרכיב אותה על הקיר כמו שדורשים שואבים רבים אחרים. בנוסף הוא גם עומד לבד, דבר שהרבה שואבים לא מציעים לאחרונה. יש לשואב מערכת ניקוי עצמית, ולא צריך לזכור מתי לעשות אותה כי השואב מדבר איתך. ממש מודיע לך בקול כשהוא צריך ניקוי, כשמיכל המים ריק, כשצריך להחזיר המיכל למקום וכו'.
זה מזכיר לנו עוד חסרון, והוא שהכנסת המיכלים למקום לא הכי פשוטה ובכל פעם לקח לנו כמה ניסיונות כדי לצלוח ההכנסה. בנוסף הניקוי דורש נוזל שאינו מקציף. השואב מגיע עם בקבוקון שכזה והוא עולה 60 שקלים אם רוצים חדש ממנו. מצד שני, לשטיפה מלאה של הבית לא צריך יותר מפקק וגם לשטיפה של השואב עצמו לא צריך יותר מפקק. לפי חישוב שלנו, בקבוק קטן כזה של 480 מ"ל יספיק לכם לפחות לחודשיים של שטיפות ונקיונות.
לסיום, המחיר. השואב של טינקו נמצא בדרגת המחיר של השואבים הטובים ביותר בשוק ומהרבה בחינות הוא בהחלט משתייך לקטגורייה הזו, כאשר החיסרון המרכזי הוא שאינו שואב לכל פינה של הבית. אם רק יצליחו לפתור את בעיית המרכיבים הנדרשים לשאיבה מוחלטת, ואולי גם את המברשת הרטובה, יש פה מוצר מנצח. בעיקר כי הרצפה שלנו לא הייתה כל כך נקייה הרבה זמן.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.