צפו: אונלי פנס - האנשים שמוכרים תכני עירום ברשת
(כתב: אסף קמר | צילום: ירון שרון, נדב אבס )

מסתבר שהמשבר הכלכלי הקשה שהגיע בעקבות הקורונה, דחף לא מעט ישראלים לפתוח פרופיל ברשת החברתית אונלי פנס (Onlyfans) בניסיון להרוויח קצת כסף. כדי ללמוד על התופעה החדשה צאנו לסיור מצולם באזור הדמדומים של הרשתות כדי למצוא את הישראלים שהחליטו לנסות דרך ייחודית למדי להתפרנס.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
9 צפייה בגלריה
אונלי פנס
אונלי פנס
דרך חדשה להרוויח כסף בימי הקורונה. אונלי פנס
(צילום: shutterstock)
אונלי פנס היא למעשה פלטפורמה משוכללת להעלאת תכנים באינטרנט בתשלום. השימוש באפליקציה הפופולרית דומה לשימוש באינסטגרם ובפייסבוק, רק שכאן ניתן לצפות בסרטונים ובתמונות באמצעות תשלום של דמי מנוי חודשיים או רכישת תוכן פרימיום אישי - ללא צנזורה. כלומר, מדובר ברשת חברתית פוסט-מודרנית, בה המירוץ אחר הלייקים מתחלף בריצה אחר הדולרים.
בעקבות המגפה העולמית והמשבר התעסוקתי הקשה, התופעה התרבותית ששטפה את אמריקה עשתה עלייה נמרצת לישראל והיא ומאפשרת להרוויח כסף מהבית - גם בימי הקורונה. עם זאת, חשוב לציין כי כדי להצליח באמת להרוויח כסף, כפי שגם המרואיינים בכתבה מציינים, צריך קודם כל לייצר קהל ברשתות החברתיות. רבים בעולם שחשבו שמדובר ב"כסף קל", התבדו.

"יש הנחה למי שקונה מנוי לחצי שנה מראש"

המלכה תימי (השם המלא שמור במערכת), מתחזקת פרופיל אונלי פנס פופולרי העוסק בעיקר בפטיש ובהערצה לכפות הרגליים. "הגעתי לאונלי פנס בעיקר בגלל שיש לי המון בקשות באינסטגרם לצילומים של כפות הרגליים. תמיד הייתי מאוד פרובוקטיבית, תמיד העלתי תמונות נועזות בבגדי ים, בהלבשה תחתונה ובחוטיני - אז למה שלא ארוויח מזה גם? במקום לייקים אני מעדיפה לראות את הסימנים של הדולרים.
9 צפייה בגלריה
המלכה תימי
המלכה תימי
"תמיד העלתי תמונות נועזות, אז למה שלא ארוויח מזה כסף?". המלכה תימי
"זה מקצוע מושלם לתקופת הקורונה", מסבירה תימי. "כולם יושבים בבית - על המחשב וכולם חופרים ומחפשים משהו חדש לראות. רוב התכנים שלי הם של עירום מרומז, כפות רגליים, פטיש, בי-די-אס-אם וקצת תמונות עם עבדים. רוב הלקוחות של הם גברים ובאופן מפתיע יש לי כמה לקוחות שהן נשים. המטרה שלי היא לתת לכל אחד להרגיש מיוחד".
תימי רואה בעבודתה באונלי פנס כסוג של העצמה נשית: "אני מעלה תכנים באופן עצמאי - ללא צנזורה וללא אדם אחר או מנהל שמכתיב לי מה לעשות. אני קובעת ואני בשליטה על כל התהליך ואני לא עושה מה שאני לא רוצה".
וכמה אפשר להרוויח מזה? כנראה שלא מעט. היא מספרת: "מנוי אצלי עולה 15 דולר בחודש ויש הנחה למי שקונה מנוי לחצי שנה מראש".

"קבעתי מחיר זול כדי שתהיה לכולם אפשרות להיכנס"

גל קוזלוב, בן 40 מתל אביב, בזוגיות ועם עבודה מסודרת בבנק, הגיע לאונלי פנס כיוון שהרגיש שהרשתות החברתיות המקובלות מצנזרות את האומנות שלו.
"האינסטגרם שימש אותי כפלטפורמה להבעה עצמית. עם הזמן העוקבים הרבים שלי ביקשו לראות עוד, אבל באינסטגרם אסור להעלות תמונות עירום. בהתכתבויות עם העוקבים, הם שאלו אותי בלי הפסקה: 'למה אין לך אונלי פנס?', אמרתי נכנס ונראה מה זה והשאר היסטוריה.
9 צפייה בגלריה
גל קוזילוב
גל קוזילוב
"יש לי חברים שמרוויחים 9,000 דולר בחודש. אני מרוויח בסביבות ה-1,000". גל קוזלוב
( צילום: Felipe Rivera - male502il)
"התוכן שאני מצלם הוא לא פורנו - אלא ארוטיקה. אני יותר מקפיד על אסתטיקה זה מה שמעניין אותי. הרבה פעמים אני מקבל הודעה באינסגטרם 'אני רוצה לראות לך את הזה', אני מיד עונה לו - בוא בבקשה תיכנס לאונלי פנס ותראה כל מה שאתה רוצה.
"יש לי חברים שיותר ותיקים ממני בתחום שמרוויחים 9,000 דולר בחודש. אני מרוויח עכשיו בסביבות ה-1,000 דולר לחודש. המנוי אצלי הוא רק תשעה דולרים לחודש. קבעתי מחיר זול כדי שתהיה לכולם אפשרות להיכנס".
גל מספר כי הוא לא רואה סתירה בין הקריירה הבנקאית לעבודתו באונלי פנס. "אני גאה בכל מה שאני עושה ואני לא מסתיר שום דבר מאף אחד - להיפך. זה שאני יכול לעשות את מה שאני אוהב לעשות וגם להרוויח מזה כסף, זה הבונוס. ואם בן הזוג שלי רוצה לראות מה אני עושה באונלי פנס - הוא מוזמן לקנות מנוי", הוא צוחק.

"דרך טובה להעביר את הזמן ולהרוויח קצת כסף"

סופי שפירא, או בשמה המקצועי - סופיקס, התחילה בתור דוגמנית אירוטיקה, אולם האופציה הכלכלית החדשה והנוחה להרוויח כסף ולהרחיב את מעגל הלקוחות גרמה לה לפתוח פרופיל נועז בפלטפורמה.
9 צפייה בגלריה
סופיה שפירא
סופיה שפירא
"התחלתי לפני שבועיים וכבר הרווחתי 600 דולר". סופי שפירא, המכונה סופיקס
(צילום: @sofiashapira)
"עוד לפני שפתחתי אונלי פנס הייתי דוגמנית עירום במשך שנתיים. מאוד קל ולא מסובך לנהל פרופיל של אונלי פנס, זאת דרך טובה להעביר את הזמן ולהרוויח קצת כסף. הברכה האישית שלי לכריסמס בעירום חלקי עלתה 15 דולר. באופן אישי, התחלתי לפני שבועיים וכבר הרווחתי 600 דולר, ואני יודעת מחברות שאפשר להרוויח מזה היטב".
גם סופי מדגישה את הפן האירוטי-אומנותי שבתוכן שהיא מעלה: "אני לא עושה סרטונים עם אקט מיני כמו סקס, אוננות וכדומה. בתחום שלי אתה תראה את הצד האומנותי ולא את הפורנו ובזווית אסתטית מאוד יפה, אם זה באתרי טבע שונים או הלבשה תחתונה".
9 צפייה בגלריה
סופיה שפירא
סופיה שפירא
"בקשות אישיות? בתשלום נוסף, כמובן". סופי שפירא
(צילום: @sofiashapira)
ומה לגבי בקשות אישיות? "אם האנשים שמנויים לאונלי פנס שלי מבקשים פתאום סרטונים פרטים ותמונות פרטיות - אני ישר מצלמת ושולחת להם. בתשלום נוסף, כמובן".

"מקצוע מושלם לימי הקורונה"

ויקטוריה (השם האמיתי שמור במערכת), מגדירה את עצמה ככוכבת פורנו ישראלית והיא משדרת מביתה הפרטי במרכז הארץ סרטונים ותמונות בעלי אופי מיני מובהק - "הארד קור".
"בנשמה ובהוויה שלי אני נודיסטית. בשנים האחרונות ראיתי שיש יותר פתיחות בנושא ואמרתי שאני מצטלמת לתמונות עירום בכל מקרה, אז למה שלא נפרסם אותן ונתפרנס מזה?
9 צפייה בגלריה
ויקטוריה
ויקטוריה
"הגעתי ל-350 דולר בשעת עבודה". ויקטוריה
"אני הראשונה בארץ בתחום של BBW (נשים מלאות - א"ק), יש לי כל מיני אביזרים של שליטה וקשירות". היא מוציאה וויברטור קטן בצבע ורוד ומראה לנו אותו בהתלהבות. "זה צעצוע שמתחבר בבלוטות' לטלפון והם מתחברים מרחוק ושולטים עלי. כמובן שזה בתשלום, זה סוג של פגישת זום מתקדמת במיוחד".
ויקטוריה, שמצבה התעסוקתי נפגע במהלך סגרי הקורונה הממושכים, שמחה מאוד לבשר לנו כי היא הצליחה להרוויח לא מעט כסף מבלי לצאת מהבית ומבלי לפגוש אף אחד. "אונלי פנס הוא מקצוע מושלם לימי הקורונה".
9 צפייה בגלריה
ויקטוריה
ויקטוריה
"צריך אופי בשביל לעבוד בזה, זה לא מקצוע פשוט בכלל". ויקטוריה
ויקטוריה מסבירה שהתימחור יכול להשתנות גם בתוך הפרופיל, בהתאם לתוכן. "כל אחת ואחד באונלי פנס מעריכים באופן אישי את המחיר של התכנים שלהם. כמובן שיש סרטונים שאני מתמחרת במחיר גבוה במיוחד בגלל התוכן. הסכום הגדול ביותר אליו הגעתי בשעת עבודה באונלי פנס היה 350 דולר.
"הלקוחות שמגיעים אלי הם בעיקר מהמגזר הדתי", היא מספרת. "בסופו של דבר, אני נשארת במדיה ולא נפגשת עם הלקוחות. במשפחה לא יודעים במה אני מתעסקת - וגם את זה אנחנו נעבור. צריך אופי בשביל לעבוד בזה, מדובר במקצוע לא פשוט בכלל, הוא חושף אותי ברגעים הכי אינטימיים שלי. מצד שני יש הרבה דברים חיוביים בעניין הזה".

"אני עובד 24/7, מייצר תכנים"

בניגוד לויקטוריה, תימי דווקא מספרת כי הסביבה הקרובה שלה מאוד תומכת במקצוע החדש שרכשה בימי הקורונה. "המשפחה והחברים שלי מפרגנים. כדי להצליח באונלי פנס צריך שתהיה לך פעילות רצינית ברשתות החברתיות עם הרבה קהל - כי בלי קהל לא תוכל להצליח. כדי להעלות את המודעות אני שמה קישור בפרופיל הפייסבוק שלי וטיזר באינסטגרם. אני גם עושה שיתופי פעולה עם צלמים ועם דוגמניות אחרות שיש להן אונלי פנס".
9 צפייה בגלריה
גל קוזילוב
גל קוזילוב
"הקורונה הייתה מאני מייקר בשביל כל יוצרי האונלי פנס". גל קוזלוב
(צילום: Felipe Rivera - male502il)
גל מוסיף ומספר כי משבר הקורונה והבדידות הגדולה שרבים מרגישים במהלכו, הגדילו את ההכנסות שלו. "הקורונה הייתה מאני מייקר בשביל כל יוצרי האונלי פנס, כי כולם יושבים בבית ועושים ביד. תכלס אני עובד 24/7 באונלי פנס בגלל שאני כל הזמן מייצר תכנים. רוב התוכן עולה לאינסטגרם ומה שיותר נועז - עולה לאונלי פנס. הרשתות החברתיות הן בינלאומיות ולא ישנות לעולם - אז גם אני אף פעם לא ישן. אז ת'כלס עובדים בלי הפסקה, אבל זה כיף כי אני אוהב לעבוד".
סופי מנסה להסביר לנו את הקשר המיוחד שנוצר בין לקוח משלם לבין דוגמנית אונלי פנס: "לרוב פונים אלי אנשים שהם מאוד בודדים. הם רוצים לפתח שיחה עם בן אדם, לקבל תמונות עירום ממישהי שמצלמת ושולחת להם אותן אישית. ברגע שמישהו שולח לי הודעה אני עונה לו ומדברת איתו, חלק מהעניין זה שאני רוצה ליצור קהילה ולא רק 'אלה התמונות, תהנו, תשלמו וביי'. המשפחה והחברים יודעים ותומכים בי, ובסופו של דבר, זה משהו שעושה לי טוב".
9 צפייה בגלריה
סופיה שפירא
סופיה שפירא
"אנשים רוצים לקבל תמונות עירום ממישהי שמצלמת ושולחת להם אותן אישית". סופי
(צילום: @sofiashapira)
גם סופי מסבירה כי על מנת להצליח באונלי פנס, יש צורך בנוכחות ערה גם בפלטפורמות המוכרות יותר. "הלקוחות מגיעים מכל פינה באינטרנט. אני משווקת באינסטגרם, בפייסבוק וגם בטוויטר, שהיא הרשת היחידה שמאפשרת להעלות תוכן מיני. היו לי אנשים שהיו דורשים פגישות מחוץ לאונלי פנס וכשאומרים להם לא הם ממשיכים וממשיכים לכתוב בצורה מאוד מוגזמת".
ויקטוריה משתפת אותנו באסטרטגיה המנצחת שלה לשיווק עצמי ולאיתור לקוחות פוטנציאלים: "אני בכל הרשתות החברתיות וגם עושה לייבים (שידורים חיים - א"ק). אני תופסת אותם שם, מגרה אותם, מראה להם איזה תכנים יש באונלי פנס והם מגיעים לפרופיל שלי כדי לרכוש את התכנים. זה לא קל, זה דורש הרבה זמן וצריך לענות לכל הפונים".