הלמ"ס מסכם את פדיון רשתות השיווק ל-2020: בשנת משבר הקורונה גדל סך הפדיון של רשתות השיווק במחירים קבועים ב-2.5%, בהשוואה ל-2019. זאת לאחר עלייה של 0.5% ב-2019. בפדיון רשתות המזון חל גידול של 10.1% במחירים קבועים בהשוואה ל-2019. זאת לאחר עלייה של 0.3% ב-2019.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בדצמבר 2020 חלה חלה עלייה של 0.6% בסך כל פדיון רשתות השיווק מול נובמבר 2020 וירידה של 1.1% בפדיון רשתות המזון. לעומת דצמבר 2019, חלה עלייה של 10.6% בפדיון רשתות המזון, ועלייה של עלייה של 4.8% בסך כל פדיון רשתות השיווק.
1 צפייה בגלריה
אנשים עושים קניות
אנשים עושים קניות
קניות בסופרמרקט
(צילום: AFP)
מהלמ"ס נמסר כי נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: כמו טקסטיל הלבשה והנעלה, צעצועים, ספרים, כלי בית, צעצועים, קוסמטיקה, אופטיקה וציוד משרדי. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל את הפדיון גם ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.

כן נמסר כי: "השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.
"לא ניתן היה לחשב אומדני מגמה בחודשים מרץ-דצמבר 2020. בחודשים הבאים, בהתאם לנתונים שיתקבלו, ייבחן פרסום אומדני המגמה. הנתונים המתפרסמים בהודעה זו הם ראשוניים ומבוססים על מידע מהרשתות המובילות. בהודעה שתפורסם בחודש הבא הנתון יתעדכן עם קבלת המידע מכל הרשתות הנחקרות.
"הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף".