המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, פנה היום (ד') להנהלות הבנקים וקרא להם לפעול ברגישות בתהליכי גביית החוב כלפי לקוחות שנקלעו לקשיים בעקבות משבר הקורונה. אבידן ביקש לא למהר לפנות להליכים משפטיים אלא להעדיף להגיע להסדר עם הלקוח.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"על הבנקים להמשיך ולפעול באחריות, תוך המשך הפגנת הוגנות, גמישות ורגישות כלפי לקוחותיהם, ולחזק את תפקידה ומקומה של המערכת הבנקאית כחלק מהמרקם הכלכלי והחברתי", כתב אבידן לבנקים.
במסגרת זו קורא המפקח לבנקים שלא למהר ולפנות להליכים משפטיים על מנת לגבות את החוב מלקוחות שנקלעו לקשיים: "קיימת חשיבות גבוהה לפעול באופן ממוקד אגב הקצאת המשאבים הנדרשים על מנת להיות זמינים ללקוחות ולהגיע עימם להסדרים מיטביים ככל הניתן, בטרם נקיטת הליכים משפטיים".
אבידן מציע לבנקים להעדיף שימוש בכלים אחרים הנהוגים גם בעולם, בהם הארכת לוחות הזמנים לטיפול בחובות ביחס לימים שבשגרה, פנייה יזומה ללקוחות שנקלעו לפיגור תוך זמן קצר על מנת לבחון אפשרויות סיוע, הצעת הסדרי תשלום נוחים, מתן הקלות בעמלות ובריביות פיגורים, פריסת חובות לתקופות החזר ארוכות יותר ועוד.
אבידן מציין כי אמנם המשק מתחיל לחזור לשגרה לאחר שמרבית המגבלות הוסרו, אולם לדבריו: "משבר הקורונה על השלכותיו טרם הגיע לסיומו, ונראה כי משקי בית ועסקים רבים מושפעים וימשיכו להיות מושפעים מהשלכות המשבר שנכפה עליהם, גם בטווח הקצר והבינוני.
"על רקע שיעור האבטלה הגבוה והפגיעה בחוסנם הפיננסי של לקוחות ממגזרים ומענפים מגוונים, הלקוחות האמורים עומדים בפני אתגרים משמעותיים, שכן הכנסתם ויכולת השתכרותם נפגעו באופן משמעותי ולזמן ממושך שאורכו איננו ודאי".