"הורדוס" כינה היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד אסי מסינג, את שר האוצר, ישראל כץ, שם שאגב כץ השתמש בו בעבר, בהלצה, לגבי עצמו. היום (חמישי) כץ תוקף בחריפות את מסינג בפוסט בפייסבוק ואף קרא לו להתפטר.
נזכיר כי אתמול הפכה התכתבות בוואטס-אפ, שבה כינה מסינג את כץ הורדוס, להמשך המריבות בצמרת משרד האוצר ולתלונה שהגיש השר נגד היועץ המשפטי של המשרד ליועץ המשפטי לממשלה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כעת, לא נראה שהסכסוך בין כץ לבכיר הרביעי בצמרת משרד האוצר הסתיים, אחרי ששלושה כבר פרשו. שר האוצר כתב הבוקר בפוסט שפרסם במילים ברורות מאוד כי הדלת פתוחה בפני מסינג ללכת הביתה וכי ינקוט בצעדים: "כפי שהבהרתי בעבר, פקידים שחותרים ופועלים נגד המדיניות אותה אני מוביל פתוחה בפניהם הדלת החוצה.
"יש מחליפים ראויים שישמחו למלא את מקומם... לא אשלים עם התנהגות פסולה מסוג זה, מצד מי שמצופה ממנו להיות שומר הסף של משרד האוצר וגם מצד עובדים אחרים... פניתי ליועץ המשפטי לממשלה בתלונה נגד היועץ המשפטי של משרד האוצר על הדלפות ותדרוכים מתועדים, בשיתוף עובדת בכירה במשרד. בכוונתי לנקוט בקרוב בצעדים נוספים", כתב כץ.
אך כץ לא עצר שם, בתגובה לגולש ששאל: "אז מה נסגר בסוף. אתה יותר גדול מהורדוס או לא?", השיב: "בעניין הנמלים - כן".
הגולש השיב: "אל תהיה שחצן. הורדוס בנה את נמל קיסריה שהחזיק מאות שנים בלי מכונות. בלי חשמל. בלי בטון מודרני. שלא לדבר על הבית השני. אפשר לומר שהגזמת קצת".
כץ המשיך: "נכון , אבל לא הצליח להפוך את ישראל למרכז הסחר הבין לאומי של האימפריה הרומית כפי שתכנן . אני הצלחתי , ע״י בניית שני נמלים חדשים בחיפה ואשדוד ושדרוג הקיימים עם שני מפעילים בין לאומיים ענקיים ושלישי בדרך והכנסת תחרות שתהפוך את ישראל למוקד אזורי ובין לאומי של פעילות ימית, ובחיבור מסילות הברזל, כולל למדינות המפרץ".
3 צפייה בגלריה
אסי מסינג וישראל כץ
אסי מסינג וישראל כץ
אסי מסינג וישראל כץ
(צילום: לע"מ, אבי מועלם)
העימות בין שר האוצר ליועץ המשפטי של המשרד מגיע לאחר התפטרות שלושה בכירי המשרד רק לאחרונה, מנכ"לית המשרד, קרן טרנר-אייל, ראש אגף התקציבים, שאול מרידור, והחשב הכללי, רוני חזקיהו. בתלונת שר האוצר כנגד היועץ המשפטי מסינג, נטען כי הוא פועל נגד השר כץ ומדליף מישיבות נגד שר האוצר.
במשרד האוצר לא הוציאו היום מכלל אפשרות שעו"ד מסינג יהיה הבכיר הרביעי שיעזוב בקרוב את המשרד, בעיקר על רקע הדברים שכתב השר כץ בפוסט, שכן יקשה עליו לעבוד כעת יחד עם שר האוצר לאחר שזה הגיש נגדו תלונה ליועץ המשפטי לממשלה והתבטא נגדו. יצוין, שהיועץ המשפטי לממשלה הציע בעקבות תלונת השר לשניים להיפגש, לאחר שהשר ייצא היום מהבידוד, ולשקם את יחסיהם.
השר כץ טען כי הוצגה בפניו התכתבות וואטס-אפ בין היועץ המשפטי באוצר לבין דוברת משרד האוצר, לילך ויסמן, שבו תדרך עו"ד מסינג כנגד עמדת שר האוצר. כפי שנודע, ההדלפה בוצעה מתוך ישיבה של קבינט הקורונה, ונטען כי מסינג לעג לשר האוצר בגין דברים שהשמיע השר כץ בתוך הדיון. את התכתובת צילם עובד בכיר במשרד האוצר מתוך הטלפון הסלולרי של מי שהתכתבה עם היועץ המשפטי.
לאחר שנודע לשר האוצר על ההתכתבות בין שני בכירי המשרד ולאחר שלדבריו הוצג לו צילום מסך של הדברים, התלונן השר כץ בפני היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ודרש כי יבחן הדלפות אסורות נגדו שבוצעו על ידי פקיד עובד מדינה מתוך קבינט הקורונה. כץ דרש ממנדלבליט שיזמן את מסינג לבירור "בשל תדרוכים מגמתיים נגדי מצידו".
בתגובה אמר שר האוצר כי התלונן בפני היועץ המשפטי לממשלה על כך שהיועץ המשפטי של משרדו הדליף חומרים מתוך ישיבת קבינט הקורונה, המלווים בהשמצות אישיות נגדו, וציין כי קיים תיעוד לגבי המעשה. השר כץ ביקש ממנדלבליט לפעול לפי שיקול דעתו כדי לטפל בתופעה החמורה הזאת, כדברי שר האוצר.

בכירים באוצר: קשה להניח שהיחסים ישוקמו

גורמים בכירים במשרד האוצר אמרו היום, כי לאחר הגשת תלונה רשמית על ידי השר נגד היועץ המשפטי של המשרד והפוסט שפרסם בעניין היועץ המשפטי, קשה להניח שהיחסים בין כץ למסינג ישוקמו בפגישה שעליה המליץ מנדלבליט וכי מסינג לא יישאר עוד לאורך זמן היועץ המשפטי של האוצר.
וזה היה נוסח ההתכתבות שגרמה לסערה במשרד האוצר והתנהלה בין היועץ המשפטי של האוצר, עו"ד אסי מסינג, לבין דוברת המשרד, לילך וייסמן:
  • אסי מסינג: הורדוס הודיע עכשיו בקבינט שהצלתי 22 מיליארד שקל. פרס ישראל.
  • לילך ויסמן: כדי לתת אותם מחר למי שיופיע בכתבה בערוץ 12.
  • מסינג: מה יש מחר?
  • ויסמן: מה פירוש. כל כתב שעושה כתבה על אוכלוסיה נזקקת מקבל ישר כמה מיליארדים לפנים.
יצוין, שהכינוי הורדוס נולד מכך שהשר ישראל כץ אמר בעבר כי הוא הצליח היכן שהורדוס נכשל ומאז יש המכנים אותו במשרד האוצר "הורדוס".

עוד חוליה בשרשרת ההתפטרויות באוצר?

כאמור, עזיבתו של מסינג, אם אכן תקרה, תבוא בהמשך לשרשרת התפטרויות בצמרת המשרד, הן על רקע קרע ביחסים בין הבכירים לבין השר כץ והן בשל אי אישורו בזמן של תקציב המדינה לשנת 2020 ואי הכנתו במועד הקבוע בחוק של התקציב לשנת 2021.
החשב הכללי לשעבר חזקיהו ציין בימים האחרונים כי פרש בעיקר בשל אי אישורו של תקציב המדינה וכי במצב הזה לא רצה להמשיך לשמש בתפקידו.
ראש אגף התקציבים לשעבר מרידור התפטר בסערה מהמשרד והאשים את שר האוצר, בין השאר, בהשלטת טרור במשרד ובניהולו שלא לפי אמות המידה המקובלות באוצר, ובראשן אי אישור תקציב מדינה לאחר הקמת ממשלת האחדות.
מנכ"לית המשרד לשעבר, קרן טרנר-אייל, פרשה לאחר שנתגלעו חלוקי דעות ויחסים מתוחים בינה לבין שר האוצר, עמו עבדה קודם לכן באופן צמוד במשך ארבע שנים כמנכ"לית משרד התחבורה.