בשיתוף בנק הפועלים

"עוד לא יצא לי לראות סמנכ"ל שיווק עם מוגבלות". צפו
צלם: ירון שרון, במאי: אסף קוזין, מפיקה: אולגה רזניק, תחקיר: עומר חמווי, עורך: גיא פוקס
Winwork
תחום הפעילות: מיזם למען יזמים עם מוגבלויות
היזמים: מנחם יעקובוביץ (69), יובל חדד (39), גולן לקס (44) ועירן ג'רפי (50)
שנת הקמה: 2019
כשגולן לקס – לוחם נח"ל שנותר משותק לאחר תאונת דרכים שקרתה כשהיה בטיול אחרי הצבא – ביקש לקבל סיוע בשכר לימוד לתואר, הוא נתקל בסירוב בטענה שאינו מתאים ללימודים בגלל סיבות הקשורות למוגבלותו. "אני, שיש לי בבגרות 35 יחידות לימוד בממוצע 85", הוא מזדעק. הוא נאלץ להילחם בדעות הקדומות של המערכת עצמה עד שלבסוף קיבל סיוע. הוא סיים תואר במינהל עסקים ושיווק, פתח עסק עצמאי, בהמשך עבר לתחום הפרסום והעיתונות והפך לדמות מובילה בקהילת האנשים עם מוגבלות.
בשנים האחרונות הנושא של שילוב אנשים עם מוגבלויות זוכה למודעות מוגברת, אך את גולן זה לא מספק: "יש חברות שמעסיקות נכים, ומוציאות מכרזים עם תיעדוף, אבל בדרך כלל מדובר בתפקידים כמו מחסנאים ונהגים. לא יצא לי לראות סמנכ"ל שיווק עם מוגבלות". הפתרון, מאמין גולן, הוא שאנשים עם מוגבלות יהיו עצמאים ויפתחו קריירה משלהם. כדי להגשים את החזון הזה, חברו לפני שנתיים כל המי ומי של הקהילה והקימו את המיזם העסקי חברתי WINWORK, שמטרתו לקדם יזמות וקריירה בקרב אנשים עם מוגבלויות.
2 צפייה בגלריה
המיזם שמטפח יזמות בקרב אנשים עם מוגבלות
המיזם שמטפח יזמות בקרב אנשים עם מוגבלות
המיזם שמטפח יזמות בקרב אנשים עם מוגבלות
(צילום: יובל חן)
המיזם נעשה בשיתוף פעולה עם אגף השיקום בביטוח הלאומי ועו"סיות מכל הארץ שלוקחות בו חלק, ההשתתפות במסלול ההכשרה הינה ללא עלות ובמימון מלא של ביטוח לאומים לזכאים!
גולן מתאר את התוכנית כ"קורס הטיס של התחום". אחרי תהליך מיון קפדני, היזמים המתחילים לומדים במשך מספר חודשים אינטנסיביים כיצד לנהל ולשווק עסק. בשלב השני מוצמד לכל יזם מנטור בכיר, שמסייע לו לגבש תוכנית עסקית. "הדבר הכי חשוב בתוכנית היא העצמה אישית. מגיעים אלינו אנשים חסרי ביטחון, שבקושי הוציאו מילה לפני כן, שעומדים פה מול קהל ומעבירים פרזנטציות".
את המפגשים שלהם מקפידים ב־WINWORK לערוך בחברות המובילות במשק, כמו אמדוקס ופרטנר, שאימצו את התוכנית, וחלק ממנהלי החברות אף מתנדבים בה כמנטורים. "אנחנו מגיעים לתוך החברה ומתערבבים עם העובדים, לא מחביאים אותנו".
2 צפייה בגלריה
המיזם שמטפח יזמות בקרב אנשים עם מוגבלות
המיזם שמטפח יזמות בקרב אנשים עם מוגבלות
"לא יצא לי לראות סמנכ"ל שיווק עם מוגבלות במקום אחר"
(צילום: יובל חן)

תקופת הקורונה, מספר גולן, עשתה דווקא טוב למיזם. "התוכנית עברה לזום, וזה הקל על הרבה אנשים. מובן שהמגע והקהילה היו חסרים, אבל להרבה אנשים עם מוגבלות יש בעיה רצינית של נגישות".
בימים אלו נפתח המחזור השישי של התוכנית. בין היזמים המתחילים שהתקבלו אפשר למצוא מעצבת, צלמת, בונה אתרים וסטארטאפיסט בתחום האנרגיה הירוקה. "אנחנו עושים פה מהפכה. עד היום אנשים עם מגבלה היו מחוץ למשחק", אומר מנכ"ל החברה, מנחם יעקובוביץ.
ומה הלאה? "אחד הדברים הכי חשובים לנו הוא למצוא שותף אסטרטגי, שיהיה לו אומץ להיות איתנו. זה יכול להיות חברת השקעות או איש עסקים שהנושא לא יפחיד אותו".
בשיתוף בנק הפועלים