שוב עלייה במחיר הדלק, חודש רביעי ברציפות. החל מהלילה שבין ראשון לשני המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת עולה בתחנת הדלק בשירות עצמי, כולל מע"מ 5.99 שקלים - עלייה של 27 אגורות לעומת החודש הקודם. התוספת עבור שירות מלא עומדת על 21 אגורות לליטר, כך שלראשונה זה חודשים רבים מילוי מיכל בשירות מלא חוצה שוב את רף שישה השקלים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
באילת מחיר ליטר דלק 95 אוקטן עומד על 5.12 שקלים בשירות עצמי, עלייה של 23 אגורות בלבד לעומת פברואר, והתוספת בעד שירות מלא עומדת על 18 אגורות לליטר.
1 צפייה בגלריה
מתדלק, אילוסטרציה
מתדלק, אילוסטרציה
מתדלק, אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
ההתייקרות הגדולה של הדלק ב-27 אגורות לליטר בשירות עצמי, שנכנסה הבוקר לתוקף, מצטרפת למגמת העלייה של מחירי הדלק בחודשים דצמבר, ינואר, פברואר ומרץ ב-65 אגורות לליטר. מי שממלא מכל אחד בשבוע מגלה כי בחישוב שנתי עלייה כזאת תסתכם בכ-140 שקל בחודש, ובשנה שלמה כמעט 1,700 שקל. כסף גדול. ההתייקרות המתמשכת במחירי הדלק בישראל מכבידה מאוד על יותר משלושה מיליון בעלי מכוניות פרטיות, שמשלמים על הדלק ברכבם, ועל עוד עשרות אלפי מקומות עבודה המשלמים תמורת הדלק לעובדיהם.
בעלי הרכב בישראל, שממלאים רק מיכל דלק אחד של 95 אוקטן בכמות של 50 ליטר בשבוע, ישלמו בחודש מרץ כ-60 שקל יותר מאשר בחודש פברואר על מילוי המכל במכונית. כל מי שנוסע הרבה וממלא שני מיכלי דלק בשבוע ישלם 120 שקל יותר, וזה לא מעט.

תחרות בין החברות

לפני שנים לא מעטות מחירי הדלק היו זהים בכל התחנות ונקבע מחיר אחד. אולם מאז קיימת תחרות בין החברות ותחנות הדלק, ובמשרד האנרגיה ממליצים "להשוות מחירים ולבחור בתחנה הכדאית ביותר לצרכן".
חן בר-יוסף, מנהל מינהל הדלק במשרד האנרגיה, אמר אתמול כי "החל מתחילת השנה שני גורמים מרכזיים מובילים את עליית מחירי הנפט הגולמי בעולם: הודעות ופעולות ארגון אופ"ק לריסון ההיצע העולמי, כמו גם ציפיות להצלחת פרויקט החיסונים הבינלאומי וחזרה לתפקוד מלא של השווקים הבינלאומיים. שני אלה, יחד עם הסופה העזה שפקדה לאחרונה את מדינת טקסס בארה"ב, הובילו לעלייה של 94 דולר לטון בנזין בשווקים הבינלאומיים ביחס לחודש שעבר".
ישראל נמצאת בצמרת העולמית של מחירי הדלק, עם מחיר ממוצע של 1.816 דולר לליטר. בין המדינות הבודדות שם ליטר דלק יקר יותר מבישראל נמצאות מדינות כמו שוודיה, איטליה, פינלנד, יוון, דנמרק, נורווגיה, הולנד והרפובליקה של מרכז אפריקה. הונג-קונג נמצאת בראש דירוג המדינות היקרות בעלות הדלק לצרכן, שם המחיר מגיע ל-2.424 דולרים.

ב-160 מדינות זול יותר

נכון לחודש פברואר השנה, ביותר מ-160 מדינות מחיר הדלק זול מאשר בישראל. כדאי במיוחד למלא ליטר דלק בארצות המפיקות נפט - ונצואלה עם מחיר של 0.02 דולר לליטר, איראן עם 1.061 דולר לליטר, ואחריהן אנגולה, אלג'יריה, כוויית, סודן, קזחסטן, קטאר, טורקמניסטן, ניגריה, אקוודור, איחוד האמירויות, קירגיסטן, מלזיה, עיראק, ערב-הסעודית, עומאן, בחריין, אתיופיה ומצרים.
פורסם לראשונה: 08:58, 28.02.21