אם המשבר הכלכלי של השנה הנוכחית גורם לכם לדחות את שיפוץ האמבטיה, ועדיין אתם מרגישים שאתם חייבים להתחדש בתקציב מוגבל יותר, דעו שיש את הפתרון של חידוש אמבטיה.
זה יאפשר לכם לדחות את השיפוץ בכמה שנים טובות, וליהנות בתקופת הביניים הזו מאמבטיה שהיא כמו חדשה. זה רלוונטי גם לבעלי דירות המשכירים אותן, ומעוניינים בפתרון מיידי ומהיר לשוכרים. מה חשוב לבדוק לפני וכמה זה יעלה לכם? לפניכם המדריך.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

תיקון שברים ושריטות באמבטיה אקרילית

הפתרון הזול ביותר מבין אפשרויות חידוש האמבטיה, הוא תיקון מקומי. הוא יתאפשר רק במקרים שבהם קוטר הפגם הוא לא יותר מ-4 סמ"ר.
כיצד הוא מתבצע? מלטשים את אזור השבר ומניחים עליו שכבות של בד סיבי זגוגית ספוג בפוליאסטר. לאחר ייבוש מלא, מלטשים את האזור עד לקבלת משטח בגובה אחיד.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
כמה זה עולה? "תיקון שברים מחושב גלובאלית, ושווי הסכום הכולל הוא 600-900 שקל", מציינים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "שימו לב, שאם מדובר בכמות גדולה של שברים וסדקים, יהיו יותר כלכלי לא להשקיע בתיקון השברים אלא בהלבשת אמבטיה".
מה חשוב לבדוק? "חשוב לוודא שבעל המקצוע משתמש בחומרי אנטי סליפ (למניעת החלקה באמבטיה)", מוסיפים במוקד השירות.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

ציפוי אמבטיה: פתרון הביניים מבחינת המחיר

עוד אפשרות זולה של חידוש אמבטיה הוא ציפוי שלה. זה עולה מעט יותר מתיקון שברים ושריטות, וכרוך בציפוי האמבטיה במספר שכבות של אמייל או ציפוי אקרילי. תוכלו לנצל את ההזדמנות ולהתחדש באמבטיה בגוון מסוים שהוא אופנתי ואשר תואם לשאר האלמנטים שבחדר הרחצה. לעתים, כל שצריך בשביל להתחדש הוא צבע מרענן שמכניס טוויסט לחוויית השהות שלכם באמבטיה.
כמה זה עולה? "המחיר הוא 700-1,300 שקל, כשהמחיר מתייחס להתזת אמייל אב-שכבתי או ציפוי אקרילי", מציינים במוקד השירות.
מה חשוב לבדוק? "יש לוודא שעל הציפוי אתם מקבלים אחריות, כשנהוג בתחום להעניק אחריות של שנה על העבודה", מסבירים במוקד. "שימו לב, שציפוי אמור להחזיק מעמד 4-5 שנים, ולא מעבר לכך".
עוד כתבות בנושא:
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

הלבשת אמבטיה: תאבדו קצת מנפח האמבטיה המקורית, אך תחסכו הרבה כסף

כאן כבר מדובר בהוצאה גבוהה יותר, אך היא עדיין זולה ומהירה משמעותית מהחלפת אמבטיה, פירוק שלה, שבירת ריצוף וקירות מסביב וכל הבלגאן הכרוך בכך. פעמים רבות, רק בשל צורך להחליף אמבטיה, נגררים לשיפוץ כולל של חדר הרחצה. הלבשת אמבטיה מתבצעת תוך מספר שעות, פותרת אתכם זמנית מהצורך להתמודד עם פרויקט שיפוץ ומאפשרת לכם ליהנות מאמבטיה חדשה, סטרילית ומעוצבת יותר. דבר אחד שכדאי לקחת בחשבון: מכיוון שהאמבטיה החדשה מולבשת על אמבטיה קיימת, הנפח של האמבטיה יהיה קטן יותר (כלומר היא תהיה קצרה וצרה יותר). אם ממילא האמבטיה שלכם קטנה במיוחד, זהו שיקול שיכול למנוע מכם לבחור באפשרות הזו.
כמה זה עולה? מוקד השירות: "המחיר הוא 1,200-1,500 שקל, כשההפרש במחיר הוא בהתאם לדגם שתבחרו ולגודל האמבטיה".
מה חשוב לבדוק? חשוב לבדוק מהי האחריות הניתנת מבעל המקצוע שכן ישנם פערים גדולים בהיקף האחריות בענף זה. "נהוג לתת בין שנה אחריות ל-5 שנות אחריות, וכמובן שככל שבעל המקצוע מעניק אחריות ארוכה יותר, כך משתלם יותר לבחור בו", מסבירים במוקד השירות. "כמו כן, יש לוודא שבעל המקצוע מבצע התאמה של פתחי הניקוז הישנים לפתחי הניקוז החדשים".
צריכים קבלן שיפוצים? לחצו כאן
כתבה זו נעשתה בשיתוף עם אתר "טופ שיפוצים"
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"
פורסם לראשונה: 15:48, 26.04.20