שופרסל, רמי לוי, ויקטורי וחברת ביכורי שדה באמצעות שוק העיר, רשת המזון שבבעלותה, זכו במכרז של פיקוד העורף ומשרד הרווחה לאספקת מארזי מזון לנזקקים בשווי כולל של 40 מיליון שקל. כל מארז מכיל 25 פריטי מזון שביניהם שמן, סוכר, פתיתים, תירוש ועוד.
כל רשת זכתה באספקת כ-25 אלף מארזים בשווי 10 מיליון שקל, שאותם היא אורזת בעזרת חיילים שהעמיד לרשותה פיקוד העורף. רשתות השיווק מפזרות את המארזים ל-40 נקודות חלוקה של הפיקוד, ומהן מתנדבים מפיצים אותם לבתיהם של הנזקקים.
המארזים יחולקו בשתי פעימות, כשהראשונה תתקיים היום (א') והשנייה תתקיים בחול המועד. את רשימות מקבלי המארזים סיפק משרד הרווחה.
אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, אמר כי "המוצרים שבמארזים נמכרים לפיקוד העורף כמעט במחיר עלות. רשתות המזון הן בין היחידות שמרוויחות ממשבר הקורונה בגלל בהלת הקניות של הציבור הישראלי, והעובדה שרבים אוכלים כעת את כל ארוחותיהם בבית וצורכים כמויות מזון גדולות מהרגיל".
היום חתם משרד הביטחון על הסכם גם עם רשת יינות ביתן לאספקת 10,000 סלי מזון לליל הסדר למשפחות בבני ברק ועוד 25 אלף סלי מזון לחול המועד. מדובר בסל מוצרים מוגדר מראש, תוך הקפדה על כללי כשרות, הכולל בין השאר: מצות, קמח מצה, שמן, סוכר, יין תירוש, קפה, תה, עוגיות, תבלינים ועוד.
בשבוע שקדם להסגר עלו המכירות ברשתות השיווק ב-40%, בשבוע השני ב-30% ובשבוע האחרון בכ-15%. ההערכה היא שהשבוע, בגלל חג הפסח, שוב תהיה עלייה משמעותית במכירות.
דווקא יצרני המזון מרוויחים פחות מהרשתות משום שעלות הייצור התייקרה: הוצאות המיגון לעובדים, עלות הסעות עובדים בהיעדר תחבורה ציבורית, הירידה בתפוקה בגלל מגבלות בנוגע למספר העובדים היכולים להיות בו בזמן במקום אחד, ובעיקר בגלל אבדן המכירות לשוק המוסדי שמהווה כ-25%-30% מההכנסות של היצרנים בשגרה. בחודשים פברואר, מרץ ואפריל האבדן מוערך במכירות בשווי שישה מיליארד שקל.